نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخسروانی دهکردی, بهنازfa_IR
dc.contributor.authorرمضانی, خسروfa_IR
dc.contributor.authorپوراعتمادی, مسعودfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:48:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:48:43Z
dc.date.available1399-07-08T20:48:43Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:48:43Z
dc.date.issued2019-11-22en_US
dc.date.issued1398-09-01fa_IR
dc.date.submitted2019-09-24en_US
dc.date.submitted1398-07-02fa_IR
dc.identifier.citationخسروانی دهکردی, بهناز, رمضانی, خسرو, پوراعتمادی, مسعود. (1398). تأثیر آموزش گروهی مهارت حل‌مسئله بر ابراز وجود دانش‌آموزان دبیرستان پسرانه شهرکرد. فصلنامه دانش انتظامی چهارمحال و بختیاری, 1398(27), 27-38.fa_IR
dc.identifier.issn2334-4660
dc.identifier.urihttp://chb.jrl.police.ir/article_93263.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/96461
dc.description.abstractآموزش مهارت حل‌‌مسئله به عنوان یکی از مداخله‌های متمرکز بر مهارت‌های مقابله روشی است که به کمک درمان­جو برای ایجاد و بسط مهارت‌هایی تاکید ‌می‌کند که تسهیل کننده سازگاری با موقعیت­های استرس‌زا و دشوار زندگی است.مطالعه حاضر با هدف بررسیاثربخشی آموزش گروهی مهارت حل‌مسئله بر ابراز وجود انجام شد. روش نمونه­گیری، خوشه­ای و تصادفی ساده است که از میان کلیه دبیرستان‌های شهرستان شهرکرد، دبیرستان دکتر رحمان استکیو سپس از میان کلیه دانش آموزان آن دبیرستان پرسشنامه ابراز وجود گمبریل و ریچی اجرا شد و در نهایت 50 نفر از دانش­آموزانی که با توجه به نتایج پرسشنامه­ها نمره پایین کسب کردند، انتخاب و سپس به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و گروه کنترل که تعداد هر گروه 25 نفر است، قرار گرفتند.افراد گروه آزمایش به مدت 6 جلسه در دوره آموزشی پروتکل آموزش گروهی مهارت حل‌مسئله انجام شد و پس از پایان دوره هر دو گروه پرسشنامه ابراز وجود را تکمیل کردند. در نهایت اطلاعات جمع آوری شده توسط نرم افزار spssو با استفاده از آزمون کوواریانس و همچنین آزمون تحلیل واریانس تک عاملی جهت مقایسه، تجزیه و تحلیل شد. نتایج حاصل از تحلیل داده­ها نشان داد آموزش گروهی مهارت حل‌‌مسئله بر ابراز وجود (38/102= Fو 001/0= p) دانش آموزان دبیرستان‌های پسرانه شهر شهرکرد تأثیر دارد.fa_IR
dc.format.extent169
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherفرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاریfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه دانش انتظامی چهارمحال و بختیاریfa_IR
dc.relation.ispartofChaharmahal &Bakhtiaris of police scienceen_US
dc.subjectمهارت حل مسئلهfa_IR
dc.subjectابراز وجودfa_IR
dc.subjectمیزان ناراحتیfa_IR
dc.subjectواکنش در برابر موقعیتfa_IR
dc.titleتأثیر آموزش گروهی مهارت حل‌مسئله بر ابراز وجود دانش‌آموزان دبیرستان پسرانه شهرکردfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume1398
dc.citation.issue27
dc.citation.spage27
dc.citation.epage38


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد