| dc.contributor.author | خسروانی دهکردی, بهناز | fa_IR |
| dc.contributor.author | رمضانی, خسرو | fa_IR |
| dc.contributor.author | پوراعتمادی, مسعود | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T20:48:43Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T20:48:43Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T20:48:43Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T20:48:43Z | |
| dc.date.issued | 2019-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-09-24 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-07-02 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | خسروانی دهکردی, بهناز, رمضانی, خسرو, پوراعتمادی, مسعود. (1398). تأثیر آموزش گروهی مهارت حلمسئله بر ابراز وجود دانشآموزان دبیرستان پسرانه شهرکرد. فصلنامه دانش انتظامی چهارمحال و بختیاری, 1398(27), 27-38. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2334-4660 | |
| dc.identifier.uri | http://chb.jrl.police.ir/article_93263.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/96461 | |
| dc.description.abstract | آموزش مهارت حلمسئله به عنوان یکی از مداخلههای متمرکز بر مهارتهای مقابله روشی است که به کمک درمانجو برای ایجاد و بسط مهارتهایی تاکید میکند که تسهیل کننده سازگاری با موقعیتهای استرسزا و دشوار زندگی است.مطالعه حاضر با هدف بررسیاثربخشی آموزش گروهی مهارت حلمسئله بر ابراز وجود انجام شد. روش نمونهگیری، خوشهای و تصادفی ساده است که از میان کلیه دبیرستانهای شهرستان شهرکرد، دبیرستان دکتر رحمان استکیو سپس از میان کلیه دانش آموزان آن دبیرستان پرسشنامه ابراز وجود گمبریل و ریچی اجرا شد و در نهایت 50 نفر از دانشآموزانی که با توجه به نتایج پرسشنامهها نمره پایین کسب کردند، انتخاب و سپس به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و گروه کنترل که تعداد هر گروه 25 نفر است، قرار گرفتند.افراد گروه آزمایش به مدت 6 جلسه در دوره آموزشی پروتکل آموزش گروهی مهارت حلمسئله انجام شد و پس از پایان دوره هر دو گروه پرسشنامه ابراز وجود را تکمیل کردند. در نهایت اطلاعات جمع آوری شده توسط نرم افزار spssو با استفاده از آزمون کوواریانس و همچنین آزمون تحلیل واریانس تک عاملی جهت مقایسه، تجزیه و تحلیل شد. نتایج حاصل از تحلیل دادهها نشان داد آموزش گروهی مهارت حلمسئله بر ابراز وجود (38/102= Fو 001/0= p) دانش آموزان دبیرستانهای پسرانه شهر شهرکرد تأثیر دارد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 169 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه دانش انتظامی چهارمحال و بختیاری | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Chaharmahal &Bakhtiaris of police science | en_US |
| dc.subject | مهارت حل مسئله | fa_IR |
| dc.subject | ابراز وجود | fa_IR |
| dc.subject | میزان ناراحتی | fa_IR |
| dc.subject | واکنش در برابر موقعیت | fa_IR |
| dc.title | تأثیر آموزش گروهی مهارت حلمسئله بر ابراز وجود دانشآموزان دبیرستان پسرانه شهرکرد | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 1398 | |
| dc.citation.issue | 27 | |
| dc.citation.spage | 27 | |
| dc.citation.epage | 38 | |