نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorهرچگانی نژاد, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorپورکاوه, سحرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:48:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:48:36Z
dc.date.available1399-07-08T20:48:36Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:48:36Z
dc.date.issued2017-09-23en_US
dc.date.issued1396-07-01fa_IR
dc.date.submitted2019-11-02en_US
dc.date.submitted1398-08-11fa_IR
dc.identifier.citationهرچگانی نژاد, حمید, پورکاوه, سحر. (1396). رابطه خودکارآمدی اجتماعی، منبع کنترل (درونی، بیرونی) و اعتیاد‌اینترنتی در پیش‌بینی احساس امنیت‌اجتماعی. فصلنامه دانش انتظامی چهارمحال و بختیاری, 1396(19), 73-86.fa_IR
dc.identifier.issn2334-4660
dc.identifier.urihttp://chb.jrl.police.ir/article_92272.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/96417
dc.description.abstractدانش‌آموزان از جمله اقشاری هستند که آینده ساز کشور می‌باشند و چگونگی شکل‌گیری شخصیت آنها و احساس خودکارآمدی و منبع کنترل می‌تواند نقش بسیار مهمی در احساس امنیت و رشد آنها داشته باشد. به لحاظ اهمیت موضوع این پژوهش با هدف بررسی نقش خودکارآمدی اجتماعی، منبع کنترل و اعتیاد اینترنتی در پیش‌بینی احساس امنیت اجتماعی دانش‌آموزان پسر مقطع دوم متوسطه شهرستان لردگان انجام شد. این به روش توصیفی و از نوع همبستگی انجام شد. جامعه‌آماری پژوهش تمامی دانش‌آموزان پسر مقطع دوم متوسطه شهرستان لردگان بودند که در سال 1396 به تحصیل اشتغال داشتند. در این پژوهش با توجه به گستردگی جامعه از روش نمونه گیری خوشه‌ای برای انتخاب اعضای نمونه استفاده شد، که از بین جامعه‌آماری 250 نفر به عنوان افراد مورد مطالعه پژوهش انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری اطلاعات 4 پرسشنامه، خودکار آمدی اجتماعی نوجوان از کنلی (1989)، پرسشنامه منبع کنترل از نویکی و استریکلند (1973)، پرسشنامه احساس امنیت اجتماعی از صحابی و جلیل (1389)، پرسشنامه استاندارد اعتیاد به اینترنت از یانگ (1996) بود. یافته‌ها نشان داد که بین متغیرهای خودکارآمدی اجتماعی، منبع کنترل، اعتیاد اینترنتی و احساس امنیت اجتماعی همبستگی درونی معنی‌داری وجود دارد (01/0< p). همچنین تحلیل رگرسیون نشان داد که متغیرهای خودکارآمدی اجتماعی، منبع کنترل و اعتیاد اینترنتی توانستند بطور معنی‌داری به ترتیب در حدود 13%، 22% و 9% از واریانس احساس امنیت اجتماعی را در بین دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه پیش بینی کنند (05/0pfa_IR
dc.format.extent211
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherفرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاریfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه دانش انتظامی چهارمحال و بختیاریfa_IR
dc.relation.ispartofChaharmahal &Bakhtiaris of police scienceen_US
dc.subjectخودکارآمدی اجتماعیfa_IR
dc.subjectمنبع کنترلfa_IR
dc.subjectاعتیاد اینترنتیfa_IR
dc.subjectامنیت اجتماعی.fa_IR
dc.titleرابطه خودکارآمدی اجتماعی، منبع کنترل (درونی، بیرونی) و اعتیاد‌اینترنتی در پیش‌بینی احساس امنیت‌اجتماعیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume1396
dc.citation.issue19
dc.citation.spage73
dc.citation.epage86


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد