ارزیابی دیدگاه کاربران درباره کیفیت خدمات کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد بهمنظور پیادهسازی تفکر پلتفرمی
(ندگان)پدیدآور
خراسانچی, مهرنازشهمیرزادی, طیبه
نوع مدرک
Textپژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه: کاربران کتابخانه، درصورت دریافت خدمات مناسب، تمایل به مشارکت در فعالیتهای کتابخانه را خواهند داشت. هدف از انجام پژوهش حاضر ارزیابی دیدگاه کاربران درباره کیفیت خدمات کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد بهمنظور پیادهسازی تفکر پلتفرمی است.روش پژوهش: پژوهش حاضر از نظر هدف و نوع، کاربردی و از نظر شیوة گردآوری دادهها، به روش پیمایشی و از نوع توصیفی است. جامعه آماری شامل ۹۰۰ نفر از اعضای فعال کتابخانه بود که بر اساس جدول کرجسی و مورگان تعداد ۲۶۹ نفر بر اساس نمونهگیری تصادفی در دسترس بهعنوان نمونه انتخاب شدند که ۲۴۱ پرسشنامه استاندارد لیبکوال جمعآوری و مورد ارزیابی قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرمافزار آماری Spss22 استفاده شد. یافتهها: براساس یافتهها، کمترین میانگین میزان رضایت در سه بُعد (تأثیر خدمات، کنترل اطلاعات و کتابخانه بهعنوان یک مکان) مربوط به مکانی مناسب برای مطالعه، یادگیری و پژوهش» با ۳۱/۶ و بیشترین میانگین میزان رضایت مربوط به گویه «وجود کارکنانی که همواره مؤدب هستند» با ۲۳/۸ ، از 9 امتیاز بوده است.نتیجهگیری: نتایج ارزیابی نشان داد که میانگین کیفیت خدمات کتابخانه عمومیحسینیه ارشاد در هر سه بُعد (تأثیر خدمات، کنترل اطلاعات و کتابخانه بهعنوان یک مکان) از نظر «شکاف برتری» یا «حد رضایت خدمات» منفی نبوده است و کاربران از کیفیت خدمات راضی هستند. به همین منظور برای پیادهسازی تفکر پلتفرمی که رضایت ذینفعان از کیفیت خدمات کتابخانه از اهمیت بالایی برخوردار است، میتوان برنامهریزی کرد.
کلید واژگان
تفکر پلتفرمیکیفیت خدمات
لیبکوال
کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد تهران
شماره نشریه
59تاریخ نشر
2023-02-201401-12-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمالسازمان پدید آورنده
دکتری علم اطلاعات و دانششناسی، مدیرعامل شرکت پارس آذرخش، مدیر محتوای کتابخانه دیجیتال پلتفرمی بوم و پژوهشگر حوزة تفکر پلتفرمی در کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی، تهران، ایران.استادیار مرکز فناوری اطلاعات و اطلاعرسانی کشاورزی. سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی. تهران، ایران.



