دوره 16, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
، بررسی عوامل مؤثر بر قصد مشتری جهت خرید از بازارهای آنلاین محصولات کشاورزی (مطالعه موردی: شهر تهران)
(انجمن اقتصاد کشاورزی ایران, 2023-01-21)هدف این پژوهش، بررسی عاملهای مؤثر بر قصد مشتری برای خرید از بازارهای آنلاین محصولهای کشاورزی در شهر تهران میباشد. دادههای مورد نیاز از طریق میدانی، با تکمیل پرسشنامه الکترونیکی به روش نمونهگیری تصادفی در دسترس از 327 ...
-
بررسی صرفههای ناشی از اندازه در شالیزارهای برنج استان گیلان
(انجمن اقتصاد کشاورزی ایران, 2023-01-21)افزایش هزینه های تولید برنج در سالهای اخیر، منجر به افزایش قابل ملاحظه قیمت برنج در کشور شده است. از سویی کوچکی و خردی اراضی در کشت برنج بسیار شایع بوده که این امر به باور اقتصاددانان، عدم استفاده بهینه ،منطقههایی که ...
-
بررسی راهبردهای مدیریتی مقابله با تغییرات اقلیم جهت کاهش فقر خانوارهای کشاورز دشت همدان-بهار
(انجمن اقتصاد کشاورزی ایران, 2023-01-21)رخداد تغییرپذیریهای اقلیم، از طریق ایجاد تغییر در عرضه و قیمت محصولهای کشاورزی، سودآوری تولید در این بخش را تحت الشعاع قرار میدهد. لذا جنبههای مختلف تنگدستی همگام با دسترسی فیزیکی و اقتصادی به مواد غذایی دستخوش نوسان ...
-
نقش سیاستهای حمایت از تولیدکننده و مصرفکننده در حاشیه بازار گوشت مرغ در ایران
(انجمن اقتصاد کشاورزی ایران, 2023-01-21)ناکارآمدی نظام بازاریابی محصولهای کشاورزی و شکاف قابلتوجه میان قیمتهای دریافتی تولیدکننده و بهای پرداختی توسط مصرفکننده ازجمله چالشهای مهم بخش کشاورزی در بیشتر کشورهای درحالتوسعه است که ضرورت دستیابی به وضعیت بهینه ...



