ارائه الگوی تصمیم گیری جهت توسعه محصولات جدید بر اساس تقاضای بازار به روش تحلیل سلسله مراتبی (مورد مطالعه: فرآورده های قیری شرکت نفت پاسارگاد)
(ندگان)پدیدآور
برقی, مهنازنوع مدرک
Textعلمی کاربردی(از قبیل مقالات کوتاه، یادداشت های فنی و گزارشات علمی)
زبان مدرک
فارسیچکیده
در گذشته، مزیت رقابتی سازمانها در تولید نهفته بود، اما امروزه، توانمندی در توسعه محصول جدید، یکی از قابلیتهای مزیت آفرین محسوب می شود.مقاله حاضر از نوع تحقیقات کاربردی و روش انجام آن پیمایشی-توصیفی با استفاده از مطالعات کتابخانه ای بوده است. ابزار گردآوری اطلاعات، فیش برداری از منابع اینترنتی، کتابها و مقالات علمی فارسی و لاتین مرتبط با موضوع تحقیق بوده است. پس از بیان مسئله و ضرورت و اهمیت آن، با بررسی مبانی نظری و پیشینه ی تحقیقات، به تحقیق در خصوص عوامل و نتایج موثر بر تصمیمگیری در مورد توسعه محصولات جدید در حوزه فرآورده های قیری شرکت نفت پاسارگاد پرداخته و به این نتیجه دست یافته که شناسایی تاثیرگذار بر توسعه محصول جدید و استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی، می تواند به عنوان یک الگوی پژوهشی، در کمک به تصمیمگیری مدیریتی و تعیین راهبرد تولید و فروش محصولات جدید، بهره برداری شود.
کلید واژگان
"محصول جدید""بازار قیر"
"تحلیل سلسله مراتبی"
"شرکت نفت پاسارگاد"
سایر
شماره نشریه
56تاریخ نشر
2017-02-191395-12-01




