نقش و آثار مدیریت فرهنگی امام رضا(ع) بر جامعة شیعه
(ندگان)پدیدآور
خاکپور, حسینمحمودی, مرضیهسعیدی گراغانی, منصورهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مدیریت فرهنگی اسلامی به معنای تربیت انسانها بر اساس آرمانهای قرآن و اهل بیت(ع) است. در بینش شیعه، ضرورت و اهمیت مدیریت را باید در اصل استوار امامت جستجو کرد. در عصر امام رضا(ع)ـ بهویژه با توجه به جریان ولایتعهدی ـ فرصتی فراهم آمد تا ایشان با مدیریت فرهنگی، جان تازهای به کالبد نیمهجان شیعه بخشیده و اسلام ناب محمدی را احیا کنند.
بر این اساس، نوشتة حاضر با روش توصیفی ـ تحلیلی با رویکرد روایی ـ تاریخی به بررسی نقش و تأثیر مدیریت فرهنگی امام رضا(ع) بر جامعة شیعه پرداخته و نتایج را در قالب موارد ذیل بیان میدارد: نقش تعالیبخشی به جایگاه قرآن و اهل بیت(ع) در جامعه، احیاکنندگی سنت رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع)، تبیین و تثبیت بهویژه در اصل مهم امامت، بالندگی و توسعهبخشی، نخبهپروری، ساماندهی، حفاظت و هدایت، روشنگری، بصیرتافزایی و ... .
کلید واژگان
امام رضا(ع)مدیریت فرهنگی
شیعه
شماره نشریه
8تاریخ نشر
2015-02-201393-12-01
ناشر
بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (علیه السلام)سازمان پدید آورنده
عضو هیئت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستاندانشجوی کارشناسیارشد علوم قرآن و حدیث دانشگاه سیستان و بلوچستان
دانشجوی کارشناسیارشد تاریخ دانشگاه سیستان و بلوچستان




