مسئولیت اجتماعی شرکتی در دوران همهگیری ویروس کرونا (بررسی شرکتها در کشور اسپانیا)
(ندگان)پدیدآور
گارسیا سانچز, ایزابل ماریاگارسیا سانچز, الجندرااسدی لاری, مترجم: حسننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تعریف: پیامدهای بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی ویروس SARS-CoV-2 نیاز به همکاری همۀ عوامل برای مواجهه با سناریویی را که قبلاً ندیدهایم، برجسته کرده است.
هدف: اهداف این مقاله تجزیهوتحلیل تصمیماتی است که شرکتهای بزرگ اسپانیایی در سختترین دوران اپیدمی نشان دادهاند و تعیین موضوعاتی که این شرکتها در پی آنها بودهاند.
نتیجه: نتایج نشان میدهد که چندین شرکت در قبال جامعه تعهد زیادی نشان دادهاند و اقداماتی را انجام میدهند که از عواقب COVID-19 میکاهد که به روشهای مختلفی تلاش بر بهبود شرایط دارند. به طور مشخص، سه گروه مسئولیت شناسایی شده است: (1) حفاظت از منافع ذینفعان و سرمایهگذاران (2) حمایت از رفاه جامعۀ اسپانیا بهطور کلی و گروههای آسیبپذیر بهطور خاص و (3) ترکیب اقدامات نوعدوستانۀ قبلی با منافع تجاری.
کلید واژگان
کووید -19مسئولیت اجتماعی شرکتی
نوعدوستی
تعامل ذینفعان
بحران
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2021-03-211400-01-01
ناشر
موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعیسازمان پدید آورنده
موسسه بازرگانی چند رشته ای، گروه مدیریت بازرگانی و اقتصاد، دانشگاه سالامانکا، 37008 سالامانکا، اسپانیا (نویسندۀ مسئول)؛ lajefa@usal.esدارویی سالامانکا، 37006 سالامانکا، اسپانیا mf.mariafagundez@gmail.com
مترجم مقاله، کارشناسی ارشد روانشناسی، پژوهشگر مؤسسۀ عالی پژوهش تأمین اجتماعی asadi.h@ssor.ir




