• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مهندسی مدیریت نوین
    • دوره 6, 3 و 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مهندسی مدیریت نوین
    • دوره 6, 3 و 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر کیفیت خدمات بر رضایت مشتریان در صنعت بانکداری (مطالعه موردی : شعب بانک ملی شهر تبریز)

    (ندگان)پدیدآور
    بهاری, جعفربهاری, شهلابذله, مرجان
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    2.484 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی (تحقیقی)
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تحقیق حاضر با هدف تأثیر کیفیت خدمات بر رضایت مشتریان در صنعت بانکداری در شعب بانک ملی شهر تبریز صورت پذیرفته است. روش تحقیق از نظر هدف، کاربردی و براساس روش گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مشتریان حقوقی و حقیقی بانک ملی هستند که دارای حساب جاری در شعبات بانک ملی شهرتبریز می باشند. با توجه به نامحدود فرض نمودن جامعه آماری، تعداد حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران برابر 385 نفر شد. داده های مورد نیاز برای این تحقیق با روش نمونه گیری غیر تصادفی در دسترس از مشتریان بانک ملی شهر تبریز و با ابزار پرسشنامه جمع آوری شده است. همچنین از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس به منظور تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است. به منظور سنجش پایایی ابزار تحقیق ازضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. درتحقیق حاضر ضریب آلفای کرونباخ کل پرسشنامه برابر 0.921 بوده، که حاکی از پایایی خوب ابزار اندازه گیری است. در این تحقیق از مدل سروکوال استفاده شده است. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که کیفیت خدمات و هریک از ابعاد آن بر رضایت مشتری تأثیر مثبت و معنی داری دارند. و همچنین نشان داده شد که از بین ابعاد کیفیت خدمات ملموس بودن دارای بزرگترین مقدار ضریب مسیر است و تأثیر آن نسبت به سایر متغیرها بر رضایت مشتری بیشتر است.
    کلید واژگان
    کیفیت خدمات
    مدل سروکوال
    رضایت مشتری
    صنعت بانکداری
    تبریز
    مدیریت

    شماره نشریه
    34
    تاریخ نشر
    2018-02-20
    1396-12-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت گردشگری، دانشگاه علم و فرهنگ تهران، تهران، ایران
    گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، صندوق پستی 3697-19395، تهران، ایران
    دانشجوی دکتری مدیریت گردشگری، دانشگاه علم و فرهنگ تهران، تهران، ایران

    شاپا
    2383-2428
    URI
    http://www.iauqeshm.ir/article_543377.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/88862

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب