نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخان عزیزی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorطالع پسند, سیاوشfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:26:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:26:05Z
dc.date.available1399-07-08T20:26:05Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:26:05Z
dc.date.issued2017-08-23en_US
dc.date.issued1396-06-01fa_IR
dc.date.submitted2017-08-21en_US
dc.date.submitted1396-05-30fa_IR
dc.identifier.citationخان عزیزی, محمد, طالع پسند, سیاوش. (1396). رابطه راهبردهای مدیریت دانش با ظرفیت‌های یادگیری فردی و سازمانی. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 11(37), 111-130. doi: 10.22034/jiera.2017.57768fa_IR
dc.identifier.issn2383-1324
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/jiera.2017.57768
dc.identifier.urihttp://www.jiera.ir/article_57768.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/88123
dc.description.abstract<span lang="FA">هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین راهبردهای مدیریت دانش (به­کارگیری دانش، تسهیم دانش و بازیابی دانش) با ظرفیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های یادگیری فردی و سازمانی در دبیرستان‌های پسرانه شهر تهران در سال تحصیلی 94-93 بود. روش پژوهش همبستگی و تعداد 235 معلم دبیرستان‌های پسرانه به روش نمونه‌گیری خوشه­ای انتخاب شدند. ابزارهای اندازه‌گیری شامل فرایندهای مدیریت دانش (چنگ، 2012) و ظرفیت‌های یادگیری فردی و سازمانی (سالیس و جونز، 2002) بود. داده‌ها بر مبنای مدل معادلات ساختاری (مدل تحلیل مسیر) و با استفاده از نرم­افزار </span><span dir="LTR">Spss 19</span><span lang="FA"> و </span><span dir="LTR">8.8 Lisrel</span><span lang="FA"> تحلیل شدند. یافته‌ها نشان دادند، بین مؤلفه تسهیم دانش با ظرفیت یادگیری فردی و ظرفیت یادگیری سازمانی رابطه مثبت و معنی­دار وجود دارد. همچنین نتایج به­دست­آمده نشان می­دهد مؤلفه به­کارگیری دانش، بر ظرفیت یادگیری فردی و مؤلفه‌ بازیابی دانش، بر ظرفیت یادگیری سازمانی اثر مستقیم دارند، ولی بین مؤلفه‌های ظرفیت یادگیری فردی و ظرفیت یادگیری سازمانی (متغیرهای میانجی) رابطه دوسویه برقرار نیست.</span>fa_IR
dc.format.extent554
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن پژوهش های آموزشی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پژوهش در نظام های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofjieraen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/jiera.2017.57768
dc.subjectمدیریت دانشfa_IR
dc.subjectراهبردfa_IR
dc.subjectظرفیت‌های یادگیریfa_IR
dc.titleرابطه راهبردهای مدیریت دانش با ظرفیت‌های یادگیری فردی و سازمانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentنشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه سمنان fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه سمنانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue37
dc.citation.spage111
dc.citation.epage130


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد