| dc.contributor.author | خان عزیزی, محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | طالع پسند, سیاوش | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T20:26:05Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T20:26:05Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T20:26:05Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T20:26:05Z | |
| dc.date.issued | 2017-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-08-21 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-05-30 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | خان عزیزی, محمد, طالع پسند, سیاوش. (1396). رابطه راهبردهای مدیریت دانش با ظرفیتهای یادگیری فردی و سازمانی. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 11(37), 111-130. doi: 10.22034/jiera.2017.57768 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2383-1324 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22034/jiera.2017.57768 | |
| dc.identifier.uri | http://www.jiera.ir/article_57768.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/88123 | |
| dc.description.abstract | <span lang="FA">هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین راهبردهای مدیریت دانش (بهکارگیری دانش، تسهیم دانش و بازیابی دانش) با ظرفیتهای یادگیری فردی و سازمانی در دبیرستانهای پسرانه شهر تهران در سال تحصیلی 94-93 بود. روش پژوهش همبستگی و تعداد 235 معلم دبیرستانهای پسرانه به روش نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند. ابزارهای اندازهگیری شامل فرایندهای مدیریت دانش (چنگ، 2012) و ظرفیتهای یادگیری فردی و سازمانی (سالیس و جونز، 2002) بود. دادهها بر مبنای مدل معادلات ساختاری (مدل تحلیل مسیر) و با استفاده از نرمافزار </span><span dir="LTR">Spss 19</span><span lang="FA"> و </span><span dir="LTR">8.8 Lisrel</span><span lang="FA"> تحلیل شدند. یافتهها نشان دادند، بین مؤلفه تسهیم دانش با ظرفیت یادگیری فردی و ظرفیت یادگیری سازمانی رابطه مثبت و معنیدار وجود دارد. همچنین نتایج بهدستآمده نشان میدهد مؤلفه بهکارگیری دانش، بر ظرفیت یادگیری فردی و مؤلفه بازیابی دانش، بر ظرفیت یادگیری سازمانی اثر مستقیم دارند، ولی بین مؤلفههای ظرفیت یادگیری فردی و ظرفیت یادگیری سازمانی (متغیرهای میانجی) رابطه دوسویه برقرار نیست.</span> | fa_IR |
| dc.format.extent | 554 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن پژوهش های آموزشی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه پژوهش در نظام های آموزشی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | jiera | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22034/jiera.2017.57768 | |
| dc.subject | مدیریت دانش | fa_IR |
| dc.subject | راهبرد | fa_IR |
| dc.subject | ظرفیتهای یادگیری | fa_IR |
| dc.title | رابطه راهبردهای مدیریت دانش با ظرفیتهای یادگیری فردی و سازمانی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | نشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه سمنان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه سمنان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 11 | |
| dc.citation.issue | 37 | |
| dc.citation.spage | 111 | |
| dc.citation.epage | 130 | |