• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی دانش انتظامی غرب استان تهران
    • دوره 3, شماره 11
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی دانش انتظامی غرب استان تهران
    • دوره 3, شماره 11
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی ویژگی‌های شخصیتی کارکنان کلانتری‌ها و ارائه کیفیت خدمات انتظامی به آحاد مردم

    (ندگان)پدیدآور
    اسدی, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    182.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه توجه به نقش شخصیت در رفتارهای شغلی همانند ثبات و موفقیت، رضایت شغلی و کیفیت خدمات نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است و دیگر اینکه کیفیت خدمات، صرفاً نتیجه عوامل محیطی و سازمانی همانند حقوق، مسئولیت، شرایط کاری و غیره تلقی نمی‌شود و عامل شخصیت نیز در رفتار و ارائه خدمات فرد مؤثر است؛ به‌طوری‌که همخوانی بین تیپ شخصیت و نوع شغل در موفقیت فرد تأثیر به‌سزایی دارد. در نیروی انتظامی ج.ا.ا نیز بارها مشاهده شده که عدم توجه دقیق به ویژگی‌های شخصیتی کارکنان، به‌خصوص کارکنان کلانتری‌ها که در تماس بیشتری با مردم هستند و از جایگاه حساسی برخوردارند و به‌کارگیری نامناسب آنان موجب شده است به جای اینکه کارکنان مذکور در راستای رسیدن به اهداف ناجا قدم بردارند؛ چه بسا با اقدامات نامناسب و رفتارهای اشتباه خود موانعی را برای ناجا و رسیدن به اهداف عالیه آن به‌وجود آورده‌اند و عملاً فاقد کارایی لازم بوده و از کیفیت شغلی ضعیفی برخوردار هستند. این عدم توجه دقیق به ویژگی‌های شخصیتی کارکنان، موجب ایجاد دغدغه فکری برای فرماندهان و رؤسا و سلسله مراتب ناجا شده است. محقق با مشاهده این مشکل و مسئله به انجام تحقیقی با موضوع رابطه ویژگی‌های شخصیتی کارکنان بر ارائه کیفیت خدمات انتظامی (شهر شهریار سال 1394) پرداخته است. پژوهش حاضر از آن جهت که به بررسی رابطه بین متغیرها می‌پردازد از لحاظ نوع و هدف، «کاربردی» و از نظر ماهیت و روش، «همبستگی» است. هرچه شغل فرد با تیپ شخصیتی وی همخوانی بیشتری داشته باشد انتظار می‌رود که خدمات بهتری از فرد مشاهده شود.
    کلید واژگان
    ویژگی‌های شخصیتی
    خدمات انتظامی
    عملکرد شغلی
    کارکنان کلانتری

    شماره نشریه
    11
    تاریخ نشر
    2016-09-22
    1395-07-01
    ناشر
    فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران

    شاپا
    2476-3179
    URI
    http://wtpkn.jrl.police.ir/article_17906.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/8805

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب