نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبدری گرگری, رحیمfa_IR
dc.contributor.authorحاتمی, جوادfa_IR
dc.contributor.authorاسماعیلی اقدم, روحاللهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:25:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:25:50Z
dc.date.available1399-07-08T20:25:50Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:25:50Z
dc.date.issued2011-02-20en_US
dc.date.issued1389-12-01fa_IR
dc.date.submitted2017-11-29en_US
dc.date.submitted1396-09-08fa_IR
dc.identifier.citationبدری گرگری, رحیم, حاتمی, جواد, اسماعیلی اقدم, روحالله. (1389). مقایسۀ جهت گیری هدف پیشرفت و بازده های شناختی، عاطفی و اجتماعی دانش آموزان دختر و پسر مدارس راهنمایی نمونه و عادی. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 4(11), 41-57.fa_IR
dc.identifier.issn2383-1324
dc.identifier.urihttp://www.jiera.ir/article_53466.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/88036
dc.description.abstractچکیده<br />این پژوهش، جهتگیری هدف پیشرفت و بازدههای شناختی، عاطفی و اجتماعی دانشآموزان دختر و<br />پسر مدارس نمونه و عادی مقطع راهنمایی شهر مرند را مورد مطالعه قرار داد. 130 نفر از دانشآموزان<br />نمونه (دختر 60 و پسر 70 نفر) و 130 نفر دانشآموز از مدارس عادی دولتی ( 60 دختر و 70 پسر ) با<br />روش نمونهگیری تصادفی طبقهای ٤بر اساس جدول تعیین حجم نمونه مورگان و کریج سی انتخاب<br />شدند. پرسشنامههای هدف پیشرفت، پرسشنامۀ اهداف جامعهپسند دانشآموزان، مقیاس نگرش کلاسی،<br />مقیاس پایداری در تکلیف و مقیاس چالش برانگیز بودن تکلیف به منظور جمعآوری اطلاعات استفاده<br />آزمونهای تعقیبی استفاده شد. نتایج پژوهش نشان ! MANOVA شد. برای تحلیل آماری اطلاعات از<br />داد که جهتگیری هدف تبحرگرایی دانشآموزان نمونه بالاتر از دانشآموزان عادی بوده است اما<br />دانشآموزان مدارس عادی دولتی جهت گیری هدف پیشرفت عملکردگرایی بالاتری نسبت به<br />دانشآموزان مدارس نمونه داشتند. یافتههای دیگر این پژوهش نشان داد، جهتگیری هدف پیشرفت<br />عملکردگرایی و عملکردگریزی دانشآموزان دختر بالاتر از دانش آموزان پسر بوده است اما در<br />تبحرگرایی با همدیگر تفاوت معناداری ندارند. بالاخره یافتههای این پژوهش نشان داد، دانش آموزان<br />نمونه از لحاظ گرایش به انجام تکالیف چالش برانگیز، رفتار اجتماعی دریافت کمک از دیگران و<br />تمایل به رفتارهای جامعهپسند از دانشآموزان عادی بالاتر بودند.fa_IR
dc.format.extent310
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن پژوهش های آموزشی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پژوهش در نظام های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofjieraen_US
dc.subjectاهداف پیشرفتfa_IR
dc.subjectتبحرگراfa_IR
dc.subjectعملکرد گراfa_IR
dc.subjectعملکرد گریزfa_IR
dc.subjectدانش آموزان نمونهfa_IR
dc.subjectجنسیتfa_IR
dc.titleمقایسۀ جهت گیری هدف پیشرفت و بازده های شناختی، عاطفی و اجتماعی دانش آموزان دختر و پسر مدارس راهنمایی نمونه و عادیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم‏تربیتی دانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه تبریز و مأمور در دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد روان‏شناسی تربیتی، دانشگاه شهید بهشتی تهرانfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue11
dc.citation.spage41
dc.citation.epage57


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد