| dc.contributor.author | بدری گرگری, رحیم | fa_IR |
| dc.contributor.author | حاتمی, جواد | fa_IR |
| dc.contributor.author | اسماعیلی اقدم, روحالله | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T20:25:50Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T20:25:50Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T20:25:50Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T20:25:50Z | |
| dc.date.issued | 2011-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1389-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-11-29 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-09-08 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | بدری گرگری, رحیم, حاتمی, جواد, اسماعیلی اقدم, روحالله. (1389). مقایسۀ جهت گیری هدف پیشرفت و بازده های شناختی، عاطفی و اجتماعی دانش آموزان دختر و پسر مدارس راهنمایی نمونه و عادی. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 4(11), 41-57. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2383-1324 | |
| dc.identifier.uri | http://www.jiera.ir/article_53466.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/88036 | |
| dc.description.abstract | چکیده<br />این پژوهش، جهتگیری هدف پیشرفت و بازدههای شناختی، عاطفی و اجتماعی دانشآموزان دختر و<br />پسر مدارس نمونه و عادی مقطع راهنمایی شهر مرند را مورد مطالعه قرار داد. 130 نفر از دانشآموزان<br />نمونه (دختر 60 و پسر 70 نفر) و 130 نفر دانشآموز از مدارس عادی دولتی ( 60 دختر و 70 پسر ) با<br />روش نمونهگیری تصادفی طبقهای ٤بر اساس جدول تعیین حجم نمونه مورگان و کریج سی انتخاب<br />شدند. پرسشنامههای هدف پیشرفت، پرسشنامۀ اهداف جامعهپسند دانشآموزان، مقیاس نگرش کلاسی،<br />مقیاس پایداری در تکلیف و مقیاس چالش برانگیز بودن تکلیف به منظور جمعآوری اطلاعات استفاده<br />آزمونهای تعقیبی استفاده شد. نتایج پژوهش نشان ! MANOVA شد. برای تحلیل آماری اطلاعات از<br />داد که جهتگیری هدف تبحرگرایی دانشآموزان نمونه بالاتر از دانشآموزان عادی بوده است اما<br />دانشآموزان مدارس عادی دولتی جهت گیری هدف پیشرفت عملکردگرایی بالاتری نسبت به<br />دانشآموزان مدارس نمونه داشتند. یافتههای دیگر این پژوهش نشان داد، جهتگیری هدف پیشرفت<br />عملکردگرایی و عملکردگریزی دانشآموزان دختر بالاتر از دانش آموزان پسر بوده است اما در<br />تبحرگرایی با همدیگر تفاوت معناداری ندارند. بالاخره یافتههای این پژوهش نشان داد، دانش آموزان<br />نمونه از لحاظ گرایش به انجام تکالیف چالش برانگیز، رفتار اجتماعی دریافت کمک از دیگران و<br />تمایل به رفتارهای جامعهپسند از دانشآموزان عادی بالاتر بودند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 310 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن پژوهش های آموزشی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه پژوهش در نظام های آموزشی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | jiera | en_US |
| dc.subject | اهداف پیشرفت | fa_IR |
| dc.subject | تبحرگرا | fa_IR |
| dc.subject | عملکرد گرا | fa_IR |
| dc.subject | عملکرد گریز | fa_IR |
| dc.subject | دانش آموزان نمونه | fa_IR |
| dc.subject | جنسیت | fa_IR |
| dc.title | مقایسۀ جهت گیری هدف پیشرفت و بازده های شناختی، عاطفی و اجتماعی دانش آموزان دختر و پسر مدارس راهنمایی نمونه و عادی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه علومتربیتی دانشگاه تبریز | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار دانشگاه تبریز و مأمور در دانشگاه تربیت مدرس | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه شهید بهشتی تهران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 4 | |
| dc.citation.issue | 11 | |
| dc.citation.spage | 41 | |
| dc.citation.epage | 57 | |