مطالعه تطبیقی نظریه X و Y با سایر نظریهها و مدیریت اسلامی
(ندگان)پدیدآور
تقی بیگی, کامراننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
با مطالعۀ سیر تحولات مدیریت منابع انسانی درخواهیم یافت که توجه به انسان در دنیای سازمان و مدیریت از دیرباز مورد نظر صاحبنظران مدیریت بوده است. این توجه روزبهروز افزایش یافته تا جایی که امروز در آغاز هزارۀ سوم، نیروی انسانی را مشتریان اول سازمانهای دولتی، صنعتی و بازرگانی نام نهادهاند؛ این به آن معنی است که در عصر جدید ضرورت پاسخگویی به نیازهای اساسی کارکنان در هر سازمانی در اولویت قرار میگیرد، زیرا نیل به اهداف سازمانی در گرو تأمین اهداف و خواستههای منطقی و مشروع منابع انسانی و صد البته تأمین نیازهای منابع انسانی نیز در گرو رسانیدن سازمان به اهداف، رسالتها و مأموریتهای آن توسط کارکنان است.
ایجاد انگیزه در افراد از جمله وظایف مهم مدیریت هر سازمان است. با وجودی که یافتههای بیشتر تحقیقات بر لزوم ایجاد و حفظ انگیزه در کارکنان تأکید دارد، متأسفانه اغلب مدیران درک درستی از موضوع و اهمیت آن ندارند و در عمل قادر نیستند به نحوی اثربخش این یافتهها را در سازمان خود به کار ببندند.
کلید واژگان
انگیزهعوامل درونسازمانی
پلیس
سازمان
شماره نشریه
9تاریخ نشر
2016-03-201395-01-01




