| dc.contributor.author | کاوه ئی, بهروز | fa_IR |
| dc.contributor.author | باقی یزد دل, رقیه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T20:25:19Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T20:25:19Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T20:25:19Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T20:25:19Z | |
| dc.date.issued | 2014-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2013-04-23 | en_US |
| dc.date.submitted | 1392-02-03 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | کاوه ئی, بهروز, باقی یزد دل, رقیه. (1393). نگرش دانشجویان دانشگاه های دولتی استان تهران در رابطه با طرح حذف آزمون سراسری و جایگزینی آن با سوابق تحصیلی. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 8(26), 71-98. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2383-1324 | |
| dc.identifier.uri | http://www.jiera.ir/article_50247.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/87864 | |
| dc.description.abstract | مقاله حاضر به بررسی نگرش دانشجویان در خصوص طرح حذف آزمون سراسری و جایگزینی آن با سوابق تحصیلی<br />م یپردازد. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه های دولتی استان تهران در سال تحصیلی<br />1387 و حجم نمونه 200 نفر بوده است. ابزار گردآوری داد هها پرسشنام ه محقق ساخته می باشد. نتایج تحقیق حاکی<br />از آن بود که 5/ 76 درصد از پاس خدهندگان تمایل به تأثیر استعداد تحصیلی، هوش و مطالعات آزاد در پذیرش دانشجو<br />دارند. 39 درصد از پاس خدهندگان بهترین گزینه برای ورود به آموزش عالی را آزمون سراسری با تأثیر سوابق تحصیلی<br />م یدانند. همچنین نظر پاسخ دهندگان در مورد مهمترین عوامل ناموفق بودن برخی از داوطلبان مورد بررسی قرار<br />گرفت و بر اساس نتایج حاصل، 36 درصد پاسخ دهندگان عدم وجود انگیزه )بالاترین درصد( و 5 درصد پاس خدهندگان<br />نبود کلاس های کمک آموزشی )کمترین درصد( را اعلام داشتند. نظر پاس خدهندگان در مورد نوع ورود به آموزش عالی<br />مستقل از جنس و تعداد دفعات شرکت در آزمون آنهاست. نظر پاسخ دهندگان در مورد نقاط قوت و ضعف این طرح نیز<br />مورد بررسی قرار گرفت. 85 درصد از پاس خدهندگان اعمال سابقه تحصیلی در گزینش نهایی برای رشته های دانشگاهی<br />را نقطه قوت و 71 درصد آنها عدم وجود آزمونهای استاندارد و نهایی در سیستم آموزش و پرورش را نقطه ضعف این<br />طرح م یدانند. به نظر پاسخ دهندگان روش بهینه برای ورود به دانشگا هها، اجرای تر یکبی آزمون سراسری )با افزودن<br />بخش استعداد تحصیلی، هوش و مطالعات آزاد( همراه با تاثیر سوابق تحصیلی می باشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 414 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن پژوهش های آموزشی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه پژوهش در نظام های آموزشی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | jiera | en_US |
| dc.subject | طرح حذف آزمون سراسری | fa_IR |
| dc.subject | سوابق تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | گزینش علمی | fa_IR |
| dc.title | نگرش دانشجویان دانشگاه های دولتی استان تهران در رابطه با طرح حذف آزمون سراسری و جایگزینی آن با سوابق تحصیلی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار آمار سازمان سنجش آموزش کشور، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد آمار، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 26 | |
| dc.citation.spage | 71 | |
| dc.citation.epage | 98 | |