نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحمادی, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorفقیهی, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorسیفی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorناطقی, فائزهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:24:59Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:24:59Z
dc.date.available1399-07-08T20:24:59Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:24:59Z
dc.date.issued2018-03-21en_US
dc.date.issued1397-01-01fa_IR
dc.date.submitted2018-06-26en_US
dc.date.submitted1397-04-05fa_IR
dc.identifier.citationحمادی, حمید, فقیهی, علیرضا, سیفی, محمد, ناطقی, فائزه. (1397). بررسی و تحلیل کیفی انواع مدل های آموزش دانش آموزان دوزبانه. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 12, 839-852.fa_IR
dc.identifier.issn2383-1324
dc.identifier.urihttp://www.jiera.ir/article_65027.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/87747
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر بررسی و تحلیل کیفی انواع مدل های آموزش دانش آموزان دوزبانه است. روش پژوهش کیفی و به شیوه ی بررسی اسنادی است. این پژوهش از حیث هدف، جزء پژوهش‌های کاربردی محسوب می‌گردد. جامعه آماری پژوهش حاضر منابع مکتوب موجود در خصوص دوزبانگی است. ابزار مورد استفاده فیش برداری است. فیش ها ویاداشت های مکتوب جهت جمع آوری اطلاعات لازم از منابع مکتوب ،مواد دیداری وشنیداری ونرم افزارهای رایانه ای وفضای مجازی  است. روش گردآوری داده ها مراجعه به منابع مکتوب و کتابخانه ای برای بهره مندی ازآرا واندیشه های صاحبنظران و محتوای متون مربوط به  تعلیم وتربیت بوده است. یافته های پژوهش نشان داد که تعلیم وتربیت دوزبانه در دنیا بر اساس  9 مدل  کلی شامل : 1.انتقالی2.غوطه‌ورسازی3.دوسویه4.نگهداشت5.پرستیژ6.تجدیدحیات‌غوطه‌ورسازی7.رشدی8.آموزش زبان مبتنی بر محتوا و 9.چندزبانه صورت می‌گیرد که در این میان 3 روش اول پرکاربردترین روشها در دنیا هستند. مشاهده رتبه تمام مدل‌های آموزش دوزبانه نشان می دهد که روش آموزش زبان مبتنی بر محتوا بالاترین رتبه را کسب کرده و بعد از آن روش رشدی قرار دارد و در رتبه سوم روش چند زبانه قرارگرفته است. رتبه بندی روش های بعدی به ترتیب عبارتند از روش دوسویه ، روش نگهداشت ، روش پرستیژ ، روش غوطه ورسازی ، روش انتقالی و در پایان روش تجدید حیات قرار گرفته است.fa_IR
dc.format.extent331
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن پژوهش های آموزشی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پژوهش در نظام های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofjieraen_US
dc.subjectتحلیل کیفیfa_IR
dc.subjectمدلfa_IR
dc.subjectدوزبانگیfa_IR
dc.subjectدانش آموزانfa_IR
dc.titleبررسی و تحلیل کیفی انواع مدل های آموزش دانش آموزان دوزبانهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری تخصصی فلسفه تعلیم و تربیت ، گروه علوم تربیتی، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایرانfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.spage839
dc.citation.epage852


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد