دوره 4, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
نقش روابط مجازآفرین در ترسیم مرزهای خود و دیگری: تحلیل نقادانه-شناختی قدرتهای جهانی و تروریسم در گفتمان اولین سخنرانی خاتمی، احمدینژاد و روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد
(دانشگاه پیامنورPayam-e Noor University, 2021-05-22)پژوهش پیش رو میکوشد تا با استفاده از رهیافت تحلیل نقادانه- شناختی گفتمان، به تحلیل متن اولین سخنرانی سه تن از رؤسای متأخر جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بپردازد. سعی بر آن است تا با اتکاء بر روابط ...
-
ابراز مخالفت تلگرامی کارکنان دانشگاه پیام نور در موضوعات درون دانشگاهی با چاشنی ملاحظۀ وجهه
(دانشگاه پیامنورPayam-e Noor University, 2021-05-22)این پژوهش با بررسی مخالفت در میان کارکنان اداری دانشگاه پیام نور در گروه تلگرامیِ «کانون کارکنان نور» بر اساس تقسیمبندی مشهور مونتیگل وترنبول (1998) در بازۀ سه ماهۀ اول سال 1399، درپی تشخیص و توضیح گونههای مخالفت با ...
-
راهبردهای ارتباطی زنانه و مردانه بر مبنای الگوی لیکاف: شواهدی از مصاحبههای تلویزیونی ایران
(دانشگاه پیامنورPayam-e Noor University, 2021-05-22)راهبردهای ارتباطی به راهبردهایی اطلاق میشود که افراد برای برقراری ارتباط کارآمدتر به کار میگیرند. در این پژوهش به بررسی راهبردهای ارتباطی مورداستفاده در مصاحبههای تلویزیونی ایران بین گویندۀ تلویزیونی به عنوان مجری یا ...
-
نقشة راه مطالعات نامشناسی: از رویکرد سنتّی تا رویکرد شناختی- اجتماعی
(دانشگاه پیامنورPayam-e Noor University, 2021-05-22)نامشناسی در آغاز به عنوان یک دانش درزمانی، به ریشهشناسی نامها میپرداخت، ولی زبانشناسی اجتماعی با اتخاذ دیدگاه همزمانی، نامشناسی را از یک دانش کهنگرا به دانشی برای مطالعة اجتماع معاصر تبدیل کرد. از سوی دیگر البته ...
-
بررسی پاسخ به تمجید دانشجویان زبان انگلیسی ایرانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام در چارچوب میز-آره والو
(دانشگاه پیامنورPayam-e Noor University, 2021-05-22)در میان کنشهای کلامی روزانه، تمجید و پاسخ به آن از جایگاه پربسامد و از بار فرهنگی-جامعهشناختی ویژهای برخوردار است. از این رو، پژوهش حاضر به بررسی پاسخ به تمجید از دیدگاه جامعهشناسی زبان میپردازد. بدین منظور، تعداد 360 ...
-
بررسی اجتماعی- شناختی کتاب ششم آموزش زبان فارسی ویژۀ غیرفارسیزبانان در جامعة المصطفیالعالمیه
(دانشگاه پیامنورPayam-e Noor University, 2021-05-22)پژوهش حاضر بنیادی و از نوع تحلیل محتواست و سعی دارد در چارچوب زبانشناسی اجتماعی - شناختی به بررسی برخی عناصر شناختی و اجتماعیِ متون موجود در آموزش زبان فارسی به فارسی (کتاب ششم) (مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی، 1395) ویژۀ ...



