نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدریتی, ولی محمدfa_IR
dc.contributor.authorتابان, محمدfa_IR
dc.contributor.authorشرفی, وحیدfa_IR
dc.contributor.authorجعفری, سکینهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:24:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:24:32Z
dc.date.available1399-07-08T20:24:32Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:24:32Z
dc.date.issued2016-04-20en_US
dc.date.issued1395-02-01fa_IR
dc.date.submitted2017-08-21en_US
dc.date.submitted1396-05-30fa_IR
dc.identifier.citationدریتی, ولی محمد, تابان, محمد, شرفی, وحید, جعفری, سکینه. (1395). روابط ساختاری نقش گروه‌های آموزشی باکیفیت عملکرد معلمان: نقش میانجی توانمند سازی. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 10(32), 104-123.fa_IR
dc.identifier.issn2383-1324
dc.identifier.urihttp://www.jiera.ir/article_49493.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/87597
dc.description.abstractهدف این پژوهش، آزمون روابط ساختاری نقش گروه‌های آموزشی با کیفیت عملکرد معلمان با نقش میانجی توانمندسازی آنان در دبیرستان‌های شهر یاسوج بود. روش مطالعه حاضر از نوع همبستگی بود شرکت‌کنندگان 201 نفر از معلمان (111 مرد، 90 زن) دبیرستان‌های شهر یاسوج در سال تحصیلی 93-92 بودند که با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای انتخاب شدند. همه آنها مقیاس‌های نقش گروه‌های آموزشی، کیفیت عملکرد و توانمندسازی را تکمیل کردند. داده‌ها با مدل معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار LISREL تحلیل شدند. یافته‌ها نشان داد که نقش گروه های آموزشی به طور مستقیم بر توانمندسازی اثر ساختاری دارد. نقش گروه های آموزشی به طور مستقیم بر کیفیت عملکرد اثر ساختاری دارد. نقش گروه‌های آموزشی به طور غیرمستقیم با میانجی توانمندسازی بر کیفیت عملکرد تأثیر دارد. نتیجه میگیریم نقش گروه‌های آموزشی می‌تواند به طور مستقیم توانمندسازی و کیفیت عملکرد را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین نقش گروه‌های آموزشی به طور غیر مستقیم و با واسطه توانمندسازی می‌تواند کیفیت عملکرد را تحت تأثیر قرار دهد. تلویحات کاربردی یافته‌ها مورد بحث قرار گرفت.fa_IR
dc.format.extent688
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن پژوهش های آموزشی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پژوهش در نظام های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofjieraen_US
dc.subjectنقش گروه‌های آموزشیfa_IR
dc.subjectکیفیت عملکردfa_IR
dc.subjectتوانمندسازیfa_IR
dc.subjectمعلمانfa_IR
dc.titleروابط ساختاری نقش گروه‌های آموزشی باکیفیت عملکرد معلمان: نقش میانجی توانمند سازیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه ایلامfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای مدیریت دانشگاه سمنانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای مدیریت آموزشی دانشگاه سمنانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue32
dc.citation.spage104
dc.citation.epage123


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد