دوره 12, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
رابطۀ اجتناب تجربی و دشواری در تنظیم هیجان با اندیشهپردازی خودکشی: نقش واسطهای دشواریهای بینفردی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2022-02-20)هدف پژوهش حاضر تعیین نقش واسطهای دشواریهای بینفردی در رابطۀ بین اجتناب تجربی و دشواری در تنظیم هیجان با اندیشهپردازی خودکشی است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و براساس هدف، کاربردی است. جامعۀ آماری پژوهش شامل تمام ...
-
تأثیر آموزش مهارتهای آموزشی، اجتماعی و هیجانی همکارانه (CASEL) بر مشکلات عاطفی-رفتاری درونی و برونیسازیشده و عملکرد تحصیلی دانشآموزان پسر ابتدایی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2022-02-20)پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر آموزش مهارتهای آموزشی، اجتماعی و هیجانی همکارانه بر مشکلات عاطفی -رفتاری درونی و برونیسازیشده و عملکرد تحصیلی دانشآموزان پسر ابتدایی انجام شده است. روش پژوهش نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون- ...
-
تغییرات سبک زندگی، سلامت روان و خشونت علیه زنان در دوران شیوع کرونا
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2022-02-20)هدف از پژوهش حاضر بررسی تغییرات سبک زندگی با سلامت روان و خشونت علیه زنان در دوران شیوع ویروس کرونا بود. روش پژوهش حاضر از نظر هدف، بنیادی و از حیث نوع گردآوری اطلاعات پیمایشی بود که در قالب یک طرح پژوهشی همبستگی از نوع ...
-
اثربخشی آموزش راهبردهای هیجانمدار بر خودکارآمدی تحصیلی و سازگاری تحصیلی دانشآموزان
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2022-02-20)پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای هیجانمدار بر خودکارآمدی تحصیلی و سازگاری تحصیلی دانشآموزان پسر مقطع متوسطه دورة اول شهر رفسنجان انجام شده است. روش پژوهش براساس هدف کاربردی است. همچنین طرح پژوهش نیمهآزمایشی ...
-
اثربخشی آموزش خودشفقتی بر تابآوری تحصیلی و نشاط ذهنی دانشآموزان دورۀ متوسطه
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2022-02-20)پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش خودشفقتی بر تابآوری تحصیلی و نشاط ذهنی دانشآموزان دورۀ متوسطه انجام شده است. روش پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و طرح تحقیق از نوع نیمهآزمایشی با پیشآزمون- پسآزمون با گروه گواه است. ...
-
نقش واسطهای راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و خودکارآمدی اجتماعی در رابطۀ بین سبکهای دلبستگی و اضطراب اجتماعی در دانشآموزان دختر دورۀ دوم متوسطه
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2022-02-20)در پژوهش حاضر، به بررسی نقش واسطهای راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و خودکارآمدی اجتماعی در رابطۀ بین سبکهای دلبستگی و اضطراب اجتماعی در دانشآموزان دختر دورۀ دوم متوسطه پرداخته شده است. جامعۀ آماری این پژوهش شامل کلیۀ ...
-
مقایسة قدردانی از بدن، انعطافپذیری تصویر بدن و سبک دلبستگی در زنان دارای خودشفقتی و بدون خودشفقتی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2022-02-20)هدف پژوهش حاضر، مقایسة قدردانی از بدن، انعطافپذیری تصویر بدنی و سبک دلبستگی در زنان با خودشفقتی و بدون خودشفقتی است. طرح پژوهش حاضر از نوع بنیادین به شمار میآید و علی-مقایسهای است. جامعة آماری پژوهش، شامل زنان دانشجوی ...
-
بررسی نگرش معلمان در خصوص ضرورت آموزش فراگیر و راهکارهای اجرای موفق آن
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2022-02-20)یکی از اهداف مهم نظام آموزشی، اجرای موفق آموزش فراگیر است؛ بنابراین باید به بررسی عوامل مؤثر بر موفقیت آموزش فراگیر پرداخت. هدف پژوهش حاضر بررسی نگرش معلمان به ضرورت آموزش فراگیر و راهکارهای پیشنهادی درخصوص اجرای موفق آن ...
-
اثربخشی گروهدرمانی شناختی- رفتاری بر تنانگاره، سبک دلبستگی و تنظیم هیجان در زنان مبتلا به اختلال خوردن
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2022-02-20)پژوهش حاضر بهمنظور تعیین اثربخشی گروهدرمانی شناختی- رفتاری بر تنانگاره، سبکهای دلبستگی و تنظیم هیجان در زنان مبتلا به اختلال خوردن انجام شده است. طرح پژوهش حاضر از نظر روش نیمهآزمایشی «طرح پیشآزمون - پسآزمون با گروه ...
-
بررسی نقش واسطهای معنای زندگی در رابطۀ افسردگی و جو عاطفی خانواده با افکار خودکشی در زنان وابسته به مواد مخدر
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2022-02-20)هدف این پژوهش بررسی نقش واسطهای معنای زندگی در رابطۀ افسردگی و جو عاطفی خانواده با افکار خودکشی در زنان وابسته به مواد مخدر است. روش پژوهش کاربردی و از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعۀ هدف کلیۀ زنان وابسته به مواد مخدر شهرستان ...
-
تحلیل ادراک دانشجویان دانشکدة روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران از مفهوم مدیریت افکار
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2022-02-20)هدف پژوهش حاضر تحلیل ادراک و تجربة زیستة دانشجویان تحصیلات تکمیلی از مفهوم مدیریت افکار است. در این راستا از رویکرد پژوهش کیفی و روش پدیدارشناسی استفاده شده است. پژوهش پیشرو به لحاظ هدف کاربردی است و میدان پژوهش دانشکدة ...
-
اثربخشی جلسات گروهی تفسیر رؤیا به شیوة اولمن بر بینش کاوشی، عملی و تجربهای در زنان سالم
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2022-02-20)هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر برنامة مداخلهای جلسات گروهی تفسیر رؤیا با استفاده از شیوة اولمن بر بینش کاوشی، عملی و تجربهای در زنان سالم است. این پژوهش کاربردی و از نوع نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه ...
-
اثربخشی ابزارهای مختلف مصاحبه با شاهد عینی صحنۀ جرم در تحکیم حافظه برای دسترسیهای بلندمدت
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2022-02-20)هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی مصاحبههای مختلف در تحکیم حافظۀ شاهد عینی است. این مطالعۀ کاربردی با روش آزمایشی (پسآزمون با گروه کنترل) انجام گرفت. جامعۀ پژوهش شامل دانشجویان کارشناسی دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه ...
-
تدوین بستۀ والدگری خردمندانه براساس آموزههای امام علی (ع) و ارزیابی اثربخشی آن بر رابطۀ والد-فرزند و علائم مشکلات رفتاری درونیشدۀ فرزندان دختر
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2022-02-20)هدف از پژوهش حاضر، تدوین بستۀ والدگری خردمندانه براساس آموزههای امام علی (ع) و ارزیابی اثربخشی آن بر رابطۀ والد-فرزند و علائم مشکلات رفتاری درونیشدۀ فرزندان دختر پیشدبستانی است. روش پژوهش از لحاظ هدف بنیادی و کاربردی و ...



