دوره 17, شماره 62
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
رابطه تبلیغات تلویزیونی با جذب و توسعه صنعت توریسم در استان اردبیل
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2021-05-22)پژوهش حاضر به بررسی رابطه تبلیغات تلویزیونی با جذب و توسعه صنعت توریسم در استان اردبیل پرداخته است. این تحقیق به روش پیمایشی و ابزار پرسشنامه انجام گرفته است. جامعه آماری تحقیق شامل تمامی گردشگران وارد شده به استان ...
-
سیاست های افزایش پذیرشِ دانشجوی علوم انسانی در آموزش عالی ایران (از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز)
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2021-05-22)از دهۀ اول انقلاب اسلامی و بعد از آن، علوم انسانی در جبهه متخاصم جای گرفته و پروژه اسلامی سازی هدفش را کنترل و بازسازی علوم انسانی قرار داده است، ولی با وجود این، از ظرفیت های پذیرش دانشجویان علوم انسانی نه تنها کاسته ...
-
آسیبشناسی چهار دهه سیاستهای مرتبط با ایرانیان مهاجر
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2021-05-22)پدیده مهاجرت و بهطور ویژه مسئلهی «ایرانیان خارج از کشور» مساله ای چند بعدی است و بهدلیل پیچیدگیهای ذاتیاش ذیل مسائل بینارشتهای صورتبندی میشود؛ بهنحوی که دانشوران و پژوهشگران علم سیاست و اقتصاد، و نیز جامعهشناسی ...
-
مشارکت در شبکه اجتماعی اینستاگرام: بررسی تاثیر ارزش ویژه برند باشگاه و تعاملات فرا اجتماعی هواداران تیم فوتبال استقلال تهران
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2021-05-22)هدف این پژوهش بررسی ارزش ویژه برند به اشتراک گذاشتهشده توسط یک تیم ورزشی، نوع تعاملات فرا اجتماعی هواداران تیم در قبال این محتوا و تاثیر این دو متغیر بر سطح مشارکت هواداران در بستر شبکه اینستاگرام است. این پژوهش در زمره ...
-
پروبلماتیک شدن اخلاق در سینمای ایران؛ گذار از عالم متن به سپهرِ اجتماعی مطالعهی موردی فیلم «جدایی نادر از سیمین»
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2021-05-22)در این پژوهش با تأکید بر اهمیت حوزهی سینما در شناخت جامعه تلاش شده تا فیلم «جدایی نادر از سیمین» با روش تفسیری و از منظر ایماژ دین و اخلاق مورد توصیف، خوانش و واکاوی قرار گیرد. نتایج این مطالعه نشان میدهد اخلاق منتسب به ...
-
گونه شناسی ارزشهای اجتماعی در حوزه عمومی
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2021-05-22)مفهوم ارزشها یکی از مهمترین مفاهیم حوزه های مختلف علوم انسانی بخصوص جامعه شناسی است. علیرغم مهم و کلیدی بودن نقش ارزشها در نظریه توافقی و دیگر نظریات جامعه شناسی، گونه بندی مدونی تاکنون بر اساس مکاتب جامعه شناسی به صورت ...
-
مطالعه بازنمایی سبک زندگی زنان ایرانی در آگهیهای تبلیغاتی مجلات خانوادگی
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2021-05-22)هدف این مقاله پژوهشی همانا شرح و تبیینی از سازوکارهای بازنمایی سبک زندگی زنان در آگهیهای تبلیغاتی محصولات بهداشتی- آرایشی مجلات خانوادگی هست. برای این کار و به لحاظ نظری از رویکرد نشانه شناختی بارت و نظریه سبک زندگی گیدنز ...
-
عکاسی خبری در بستر شبکههای اجتماعی: نظریه ارزش نمایشی بنیامین و ریزوماتیک دلوز
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2021-05-22)چکیده: در این تحقیق با تحلیل نظریه ارزش نمایشی بنیامین و مؤلفههای اصلی نظریه ریزوماتیک دلوز، عکاسی خبری در بستر شبکههای اجتماعی بررسی شد. اهمیت و ضرورت تحقیق به سبب پدید آمدن بستر جدید تکنولوژیک در فضای مجازی (شبکههای ...



