| dc.contributor.author | فلاح, رضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | شفابخش, غلامعلی | fa_IR |
| dc.contributor.author | بهرامی, زهره | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-12-11T00:23:20Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2022-03-02T00:23:20Z | |
| dc.date.available | 1400-12-11T00:23:20Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2022-03-02T00:23:20Z | |
| dc.date.issued | 2021-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1400-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2020-10-27 | en_US |
| dc.date.submitted | 1399-08-06 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | فلاح, رضا, شفابخش, غلامعلی, بهرامی, زهره. (1400). مقایسه نتایج آزمایشهای DSR و MSCR بر پایه عملکرد شیارشدگی چسبانندههای قیری اصلاحشده با سیلیس مزومتخلخل. مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل, 7(3), 21-30. doi: 10.22075/jtie.2021.21579.1488 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2423-5350 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22075/jtie.2021.21579.1488 | |
| dc.identifier.uri | https://jtie.semnan.ac.ir/article_4789.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/859772 | |
| dc.description.abstract | در این تحقیق، به منظور مقایسه نتایج آزمایشهای رئومتر برش دینامیک (DSR) و خزش و بازگشت در چند سطح تنش (MSCR) در ارتباط با عملکرد شیارشدگی چسبانندههای قیری اصلاحشده با سیلیس مزومتخلخل، ابتدا مقادیر 2، 4، 6 و 8 درصد وزنی از این افزودنی به یک قیر خالص افزوده گردید و پس از 20 دقیقه لرزش و 30 دقیقه اختلاط در دستگاه همزن با دور زیاد، اقدام به تولید چهار چسباننده قیری متفاوت شد. سپس، نمونههای بهدست آمده و قیر خالص با استفاده از آزمایش لعاب نازک چرخان پیر شدند. بعد از آن، روی نمونههای حاصل از پسماند آزمایش لعاب نازک چرخان، آزمایشهای رئومتر برش دینامیک و خزش و بازگشت در چند سطح تنش انجام شد. مقایسه خروجی آزمایشها حاکی از همسویی نتایج بود، بهطوری که روند تغییرات پارامتر بازگشت الاستیک (R) در آزمایش MSCR و پارامتر شیارشدگی (G*/Sinδ) در آزمایش DSR یکسان و در جهت عکس روند تغییرات پارامتر نرمی خزشی بازگشتناپذیر (Jnr) بود. در هر دو آزمایش، حداکثر مقادیر پارامترهای شیارشدگی و بازگشت الاستیک و حداقل مقدار پارامتر نرمی خزشی بازگشتناپذیر و به عبارت دیگر بهترین عملکرد شیارشدگی در چسباننده قیری اصلاح شده با 4% وزنی از سیلیس مزومتخلخل روی داد. بهعلاوه، در هر دو آزمایش DSR و MSCR، افزایش سطح دما موجب کاهش پتانسیل مقاومت در برابر شیارشدگی و تمایل به بروز رفتار ویسکوزتر و مشابه با سیالات نیوتنی در چسبانندههای قیری شد. وجه تمایز نتایج دو آزمایش در این بود که در آزمایش MSCR، بیشترین مقاومت در برابر افزایش سطح تنش به چسباننده حاوی 6% سیلیس مزومتخلخل LUS-1 اختصاص یافت. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه سمنان | fa_IR |
| dc.publisher | Semnan University | en_US |
| dc.relation.ispartof | مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Transportation Infrastructure Engineering | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22075/jtie.2021.21579.1488 | |
| dc.subject | چسباننده قیری | fa_IR |
| dc.subject | رئومتر برش دینامیک | fa_IR |
| dc.subject | خزش و بازگشت در چند سطح تنش | fa_IR |
| dc.subject | سیلیس مزومتخلخل | fa_IR |
| dc.subject | عملکرد شیارشدگی | fa_IR |
| dc.title | مقایسه نتایج آزمایشهای DSR و MSCR بر پایه عملکرد شیارشدگی چسبانندههای قیری اصلاحشده با سیلیس مزومتخلخل | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری راه و ترابری، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه سمنان | fa_IR |
| dc.contributor.department | غلامعلی شفابخش*، استاد، گروه راه و ترابری، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه سمنان | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد، گروه نانوفناوری، دانشکده علوم و فناوریهای نوین، دانشگاه سمنان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 7 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 21 | |
| dc.citation.epage | 30 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0002-5083-2396 | |