دوره 20, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
مدل ساختاری عملکردتحصیلی براساس، خودکارآمدی تحصیلی وانگیزش تحصیلی، با میانجیگری درگیری شناختی در دانش آموزان رشته ریاضی فیزیک
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2021-06-22)عملکرد تحصیلی یکی از مهمترین شاخص های اندازه گیری کیفیت آموزشی دانش آموزان است، هدف پژوهش حاضر، مدل ساختاری عملکرد تحصیلی براساس انگیزش تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی با میانجیگری درگیری شناختی دانش آموزان رشته ریاضی فیزیک ...
-
بررسی اثربخشی بستهی آموزشی کارکردهای اجرایی سرد برهیجانات تحصیلی دانشآموزان عادی پایه ششم ابتدایی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2021-06-22)مقدمه: پژوهش حاضر با هدف ارزیابی اثربخشی بستهی آموزشی کارکردهایاجرایی سرد بر هیجاناتتحصیلی دانشآموزان عادی پایهی ششم ابتدایی انجام شد. روش: پژوهش به روش نیمهآزمایشی از نوع پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل انجام ...
-
بررسی نظریه اخلاق اشیا و عاملیت فناوری و پیامدهای آن در تعلیم و تربیت
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2021-06-22)هدف اصلی این مقاله بررسی نظریه اخلاق اشیا و عاملیت فناوری بر اساس اندیشه های پاوول پیتر فربیک و دلالت های آن در تعلیم و تربیت می باشد. برای این منظور از روش اشتقاقی استفاده شده است. ابتدا اندیشه های فربیک مورد بررسی قرار ...
-
شناسایی ویژگی های مؤثر عامل آموزشی در محیط های یادگیری
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2021-06-22)طی دو دهه گذشته عامل آموزشی جهت پشتیبانی از نیازهای یادگیرندگان و تسهیل یادگیری در محیطهای یادگیری مورد توجه قرار گرفته است. پژوهش حاضر با هدف شناسایی ویژگیهای مفید و مؤثر عامل آموزشی در محیط یادگیری به صورت کیفی با روش ...
-
تمایزگذاری دانشآموزان قلدر و غیرقلدر براساس راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و پیوند با مدرسه
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2021-06-22)پژوهش کنونی با هدف تمییز دانشآموزان قلدر براساس راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و پیوند با مدرسه انجام گرفت. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی و علی - مقایسه ای بود. گروه مورد مطالعه شامل 98 نفر دانش آموز نفر قلدر و 57 نفر ...



