دوره 11, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بوطیقای شناختیِ گفتار کودکانه و قابلیتهای بوطیقایی لالاییها
(دانشگاه شیراز, 2021-02-19)چکیده معمولاً بزرگسالان در مواجهه با خردسالان از زبان خاصی استفاده میکنند که از لحاظ کششهای آوایی، زیروبمیِ صوتِ جملهها، مکثها و تکرارها و... با زبان گفتوگوییِ بزرگسالان تفاوت دارد. این نوع ویژه از زبان، اصطلاحاً ...
-
بررسی سفر قهرمان در رمان سهگانهی اَشَوَزدَنگهِه اثر آرمان آرین براساس الگوی سفر قهرمان جوزف کمپبل
(دانشگاه شیراز, 2021-02-19)چکیده جوزف کمپبل با بررسی داستانهای جهان، الگوی واحد و گستردهای با عنوان «سفر قهرمان» برای تمام داستانها و حتی زندگی انسانها مطرح کرد. تکیه بر قهرمان بهعنوان یکی از عناصر داستان نوجوان، اهمیتی خاص دارد و انتخاب روش ...
-
بازتولید کهنالگوی قربانی در چهار رمان نوجوان انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (منتخب دههی60تا90)
(دانشگاه شیراز, 2021-02-19)چکیده کهنالگوها از طریق ناخودآگاه جمعی و فردی میتوانند بر تفکر و کنش فردی و اجتماعی انسان اثر بگذارند، اما بعضی از کهنالگوها در ذهن یک ملت نقشی تعیینکنندهتر دارند. «کهنالگوی قربانی» را میتوان از کهنترین باورهای ...
-
پویش مدلی برای ترجمهی کتابهای مصور کودکان گروههای سنی ب و ج با رویکرد بینانشانهای
(دانشگاه شیراز, 2021-02-19)پژوهش پیشِ رو یک پژوهش کیفیِ بینارشتهای است که بهمنظور بررسی چگونگی همراهی تصاویر در انتقال پیام آثار مصور برای گروههای سنی «ب» و «ج» صورت گرفته است. این تحقیق بر آن بوده است تا دریابد آیا مترجمان طی فرایند ترجمه به ...
-
شکستهنویسی در ادبیات کودک
(دانشگاه شیراز, 2021-02-19)در ادبیات کودک اگر از کودک انتظار برود که علاوه بر یادگیری زبان معیار با گویش محاورهای و واژگان شکسته هم روبهرو شود، دچار نوعی دوگانگی خواهد شد. پیشنهادهای مقاله برای حل این دوگانگی عبارتند از: اول: تاکید بر راهحل محمود ...



