• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Psychology (IPA)
    • Volume 13, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Psychology (IPA)
    • Volume 13, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Predicting Students' Subjective Well-Being and Its Subscales Based on Spiritual Intelligence

    (ندگان)پدیدآور
    Baezzat, FereshtehMotaghedifard, MahshadGolestanibakht, Tahereh
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    211.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This study aimed to investigate the relationship between spiritual intelligence with students' subjective well-being and its subscales. Spiritual intelligence has a significant influence on the well-being and it has been understood that youth is a sensitive period, which requires specific training to make a brighter future and be exposed to the difficulties. The research method was descriptive– correlational type. For this purpose, 220 students from the University of Mazandaran were selected through the multistage cluster sampling method. Spiritual Intelligence Self-Report Inventory Questionnaire (King, 2008) and Subjective Well-Being questionnaire (Keyes and Magyar-Moe, 2003) have been used to assess variables. Data analysis was performed by SPSS 22 software and regression analysis stepwise. Regression analysis results demonstrated the predictive capability of subjective well-being through spiritual intelligence (p
    کلید واژگان
    Spiritual intelligence
    Subjective Well-being
    Educational psychology

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2019-12-01
    1398-09-10
    ناشر
    Tehran, Iranian Psychological Association
    انجمن روانشناسی ایران
    سازمان پدید آورنده
    Department of Psychology University of Mazandaran, Mazandaran, Iran
    Department of Psychology University of Mazandaran, Mazandaran, Iran
    Assistant profressor of Payame Noor university

    شاپا
    2008-1251
    2676-4326
    URI
    https://dx.doi.org/10.24200/ijpb.2018.115410.
    http://www.ijpb.ir/article_77853.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/79829

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب