• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Psychology (IPA)
    • Volume 8, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Psychology (IPA)
    • Volume 8, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Relationship of Stress Coping Strategies and Life Satisfaction among Students

    (ندگان)پدیدآور
    Kord Tamini, BahmanAnsari, Abdurahman
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    49.88کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The present study aims at examining the relationship between stress coping strategies and the life satisfaction of students. The sample size of this study consists of 205 students randomly selected from the science and art faculties of Sistan and Baluchestan University. The Stress Coping Strategies Inventory and the Student Life Satisfaction Scale were used to collect data. Results illustrated that life satisfaction significantly correlated with task focus and avoidance coping (p
    کلید واژگان
    Stress coping strategies
    life satisfaction

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2014-01-01
    1392-10-11
    ناشر
    Tehran, Iranian Psychological Association
    انجمن روانشناسی ایران
    سازمان پدید آورنده
    Department of Psychology University of Sistan and Baluchestan
    Department of Psychology University of Sistan and Baluchestan

    شاپا
    2008-1251
    2676-4326
    URI
    http://www.ijpb.ir/article_55572.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/79817

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب