• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Psychology (IPA)
    • Volume 2, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Psychology (IPA)
    • Volume 2, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Attentional bias for angry facial expression in anxious children

    (ندگان)پدیدآور
    Shafiee, HassanGoodarzi, Mohammad AliTaghavi, Mohammad RezaNadali, Hosein
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    161.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The aim of this study was to examine the attentional biases for emotional faces in low and high trait anxious children using schematic faces in a pictorial version of the probe detection task. The dependent variable was an index of attentional bias derived from manual reaction times to probe stimuli. The between-participants variable was Group (Low and High trait anxious children), and the within-participants variable was Type of emotional faces (angry, happy, neutral). The stimuli consisted of schematic angry, happy and neutral faces. The reaction times data indicated enhanced vigilance for angry rather than neutral faces in high trait anxious children and avoidance from angry faces in low trait anxious children. There was no evidence of anxiety-related bias for happy faces.
    کلید واژگان
    Attentional bias
    emotion
    Anxiety

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2008-01-01
    1386-10-11
    ناشر
    Tehran, Iranian Psychological Association
    انجمن روانشناسی ایران
    سازمان پدید آورنده
    Department of Education and Psychology, Payame Noor University
    Department of Clinical Psychology, College of Education and Psychology, Shiraz University
    Department of Clinical Psychology, College of Education and Psychology, Shiraz University
    Department of Psychology, College of Education and Psychology, Tehran University

    شاپا
    2008-1251
    2676-4326
    URI
    http://www.ijpb.ir/article_55498.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/79743

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب