• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Psychology (IPA)
    • Volume 13, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Psychology (IPA)
    • Volume 13, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Effect of Computer-Assisted Cognitive Rehabilitation on Working Memory in Children with ADHD

    (ندگان)پدیدآور
    Robatmili, Somaye
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    595.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Working memory (WM) is responsible for producing, maintaining, and manipulating cognitive representations of stimuli, searching for the same or similar stimuli in memory, and maintaining appropriate behavioral responses. WM is assumed to play a significant role in extant models of Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD). Using a single-case design with multiple baselines, we applied a computer-based cognitive rehabilitation program with adaptive training of WM tasks on 6 children with ADHD (inattention type) during 15 sessions – with each lasting 30 min– and evaluated the effects of the training. The obtained data were analyzed using visual analysis, percentage of recovery, and Reliable Change Index. The findings suggested that the program significantly enhanced the trainee's performance in abilities pertaining to central executive functioning (CE), phonological loop (PH), and visuospatial sketchpad (VS) subsystems of WM. These results demonstrate that performance on WM tasks can be significantly improved by training, implying that that WM training has the potential to be of clinical use for ameliorating the symptoms of ADHD.
    کلید واژگان
    Computer-Assisted Cognitive Rehabilitation
    working memory
    ADHD

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2019-03-01
    1397-12-10
    ناشر
    Tehran, Iranian Psychological Association
    انجمن روانشناسی ایران
    سازمان پدید آورنده
    Department of Psychology, Islamic Azad University, Science and Research Branch, Tehran, Iran

    شاپا
    2008-1251
    2676-4326
    URI
    https://dx.doi.org/10.24200/ijpb.2018.115071.
    http://www.ijpb.ir/article_76765.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/79720

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب