• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Society, Culture & Language
    • Volume 3, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Society, Culture & Language
    • Volume 3, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Introducing Culturally-Adaptive English Language Pedagogy (CELP): Integrating Critical Cultural Awareness through the ‘little-c’ Culture in Iran’s EFL Curriculum

    (ندگان)پدیدآور
    Ghadiri, MomeneTavakoli, MansoorKetabi, Saeed
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    659.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    In teaching a foreign language (FL), some cultural specificities (defined under the rubric of ‘little-c culture') may totally conflict with the cultural norms of the learners' first language (L1). To prevent such imminent problems, this paper recommended that the FL syllabus be designed in a way so as to equip learners with an intimate knowledge of the target language culture, and that language teachers should develop consciousness toward learners' cultural fragility and explicitly make full use of a culturally relevant FL pedagogy in a procedural, technical fashion which we shall refer to as Culturally-adaptive English Language Pedagogy (CELP). Such a syllabus would help learners not only to welcome the legitimacy of differences between the two cultures, but also to make their own cultural values and practices more explicit, enfranchising learners the decision on what aspects of cultural practices they want to embrace. We address three questions of what (the characterization of CELP), why (the significance of CELP) and how (the implementation of CELP) in the peculiar EFL context of Iran.
    کلید واژگان
    Critical cultural awareness
    Little-c culture
    L2 pedagogy
    Teaching culture
    Iran’s EFL curriculum

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2015-09-01
    1394-06-10
    ناشر
    Katibeh-ILCRG
    سازمان پدید آورنده
    University of Isfahan, Iran
    University of Isfahan, Iran
    University of Isfahan, Iran

    شاپا
    2329-2210
    URI
    http://www.ijscl.net/article_6423.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/79003

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب