رقابت، انحصار و تمرکز در بازار واردات خمیرچوب و کاغذ بازیافتی ایران
(ندگان)پدیدآور
نامداری, سمانهعادلی, کامرانمحمدی لیمایی, سلیماننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
آگاهی از درجه تمرکز بازار بهمنظور سازماندهی تصمیمات و سیاستهای دولت در راستای تنظیم بازار ضروری است. در این بررسی با هدف شناخت بازار واردات خمیرچوب و کاغذ بازیافتی به منظور کمک به دولتمردان در تدوین و اجرای سیاستهای صحیح در ارتباط با این صنعت، با استفاده از شاخصهای نسبت تمرکز، هرفیندال–هیرشمن، جامع تمرکز صنعتی، هانا–کای و هال-تایدمن، ساختار بازار برای بازهی زمانی1394-1385 اندازهگیری میشود. یافتههای این تحقیق نشان میدهد که میزان رقابت بین کشورهای صادر کننده خمیرچوب و کاغذ بازیافتی به ایران اندک و شدت موانع ورود در این صنعت بالا میباشد و ساختار انحصار چندجانبه محکم (الیگاپولی) بر این بازار حاکم است.
کلید واژگان
ساختار بازارشاخص
انحصار
رقابت
اقتصاد، بازاریابی و مدیریت در صنایع چوب
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2019-05-221398-03-01
ناشر
انجمن علوم و صنایع چوب و کاغذ ایرانIranian Scientific Association of Wood and Paper Industries
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری جنگلداری، دانشکده کشاورزی، دانشگاه لرستان، خرمآباد، ایراناستادیار اقتصاد جنگل، گروه جنگلداری، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، دانشگاه لرستان، ایران
دانشیار گروه جنگلداری، دانشکده منابع طبیعی، دانشگاه گیلان، صومعه سرا، ایران
شاپا
2008-90662423-3242




