شناسایی و رتبهبندی عوامل تاثیرگذار بر توسعه صنعت مبلمان آماده نصب در ایران
(ندگان)پدیدآور
امیدی, حسینغفرانی, محمدضیائی, محسنمحبی, نعمت اللهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
صنعت مبلمان آماده نصب تاکنون، به گونهای که در سطح دنیا مطرح است، مورد توجه دست اندرکاران و سرمایهگذاران صنعت مبلمان کشور قرار نگرفته است. در حالیکه با رشد و توسعه این صنعت میتوان به مزیتهای فراوان رقابتی دست یافت. با عنایت به این مسئله، هدف از این تحقیق، معرفی بازار بالقوه صنعت مبلمان پیشساخته و همچنین تعیین و رتبهبندی شاخصهای مؤثر بر توسعه این صنعت در کشور میباشد. برای این منظور پس از بررسیها و مطالعات اولیه و مصاحبه با تنی چند از صاحبان صنایع مبلمان و کارشناسان مرتبط، 42 شاخص کلیدی شناسایی و در 5 گروه کلی اقتصادی، مدیریتی، بازاریابی و فروش، فنی- تکنولوژیک و زیربنایی تقسیم شدند. سپس سلسله مراتب این شاخصها طرح و درجه اهمیت هر یک از آنها طبق اصول فرایند تحلیل سلسله مراتبی توسط نرمافزار اکسپرت چویس تعیین گردید. نتایج نشان میدهد شاخصهای مدیریتی و بازاریابی و فروش در سطح اصلی و همچنین زیرشاخصهای نوآوری در بازاریابی، نوآوری در طراحی، مدیریت عملیات، مدیریت لجستیک، نوآوری در مواد اولیه و ارتقاء محصول در سطوح بعدی سلسله مراتب، بهترتیب دارای بالاترین اولویتها برای توسعه صنعت مبلمان پیشساخته در کشور محسوب میشوند.
کلید واژگان
: مبلمان آماده نصبتوسعه
فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP)
شاخص و زیرشاخص
رتبهبندی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2016-05-211395-03-01
ناشر
انجمن علوم و صنایع چوب و کاغذ ایرانIranian Scientific Association of Wood and Paper Industries
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد مهندسی صنایع چوب و کاغذ، گروه مهندسی صنایع چوب، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهراندانشیار، گروه مهندسی صنایع چوب، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران
دکتری، علوم و تکنولوژی چوب، دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران، تهران
دانشجوی دکتری، گروه علوم و صنایع چوب و کاغذ، دانشکده منابع طبیعی، دانشگاه تهران، کرج، ایران
شاپا
2008-90662423-3242




