ترجیحات مصرف کنندگان در انتخاب کالای نهایی چوبی در میان چارکهای درآمدی خانوارهای شهر دورود
(ندگان)پدیدآور
اسفندیاری, مسعودعادلی, کامرانباده یان, ضیاءالدینخسروی, شیدانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در تحقیق حاضر سعی شده که ابتدا عوامل مؤثر بر انتخاب مصنوعات چوبی براساس مطالعات کتابخانهای و نظرات کارشناسان و متخصصان، مصرفکنندگان، نمایندگیها و مراکز فروش مصنوعات چوبی شناسایی و سپس اهمیت هر یک از عوامل مذکور با کمک فرآیند تحلیل سلسله مراتبی تعیین گردد. براساس نتایج بدست آمده، شاخصهای اصلی در سه گروه اقتصادی، فنی و کیفی تقسیمبندی گردید که هر کدام از شاخصهای اصلی دارای هفت زیرشاخص میباشند. سپس رتبهبندی این شاخصهای در میان چارکهای درآمدی شهر دورد استان لرستان انجام پذیرفت. رتبهبندی شاخصها نشان میدهد که شاخص اقتصادی در تمام گروههای درآمدی تأثیرگذارترین شاخص است. در گروههای کمدرآمد شاخص فنی از اهمیت بالایی برخوردار است. در حالیکه در پردرآمدترین گروه اهمیت شاخص کیفی چشمگیر است. قیمت خود کالا نیز در همه چارکها بالاترین ارزش وزنی را درمیان زیرشاخصهای اقتصادی به خود اختصاص داده است. به طوریکه درجه اهمیت آن با کاهش درآمد به طور پیوسته افزایش یافته است. در خصوص زیرشاخصهای فنی، در تمام چارکها طول عمر رتبه اول اهمیت را دارد.
کلید واژگان
شاخصمصنوعات چوبی
چارک درآمدی
تحلیل سلسله مراتبی
دورود
اقتصاد، بازاریابی و مدیریت در صنایع چوب
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2018-08-231397-06-01
ناشر
انجمن علوم و صنایع چوب و کاغذ ایرانIranian Scientific Association of Wood and Paper Industries
سازمان پدید آورنده
دانشآموخته کارشناسی ارشد جنگلداری، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، دانشگاه لرستان، ایراناستادیار اقتصاد جنگل گروه جنگلداری، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، دانشگاه لرستان، ایران
استادیار گروه جنگلداری، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، دانشگاه لرستان، ایران
دانشجوی دکتری اقتصاد و مدیریت جنگل، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، دانشگاه لرستان، ایران
شاپا
2008-90662423-3242




