نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدادرس مقدم, امیرfa_IR
dc.contributor.authorقربانی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorکریاسی, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorکهنسال, محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:54:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:54:09Z
dc.date.available1399-07-08T19:54:09Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:54:09Z
dc.date.issued2017-02-19en_US
dc.date.issued1395-12-01fa_IR
dc.date.submitted2016-03-07en_US
dc.date.submitted1394-12-17fa_IR
dc.identifier.citationدادرس مقدم, امیر, قربانی, محمد, کریاسی, علیرضا, کهنسال, محمدرضا. (1395). مدل‌سازی تاثیر تنوع پذیری محصول پنیر بر سهم برندهای موجود در بازار مشهد. Agricultural Economics, 10(4), 23-38. doi: 10.22034/iaes.2017.22470fa_IR
dc.identifier.issn2008-5524
dc.identifier.issn2645-3274
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/iaes.2017.22470
dc.identifier.urihttp://www.iranianjae.ir/article_22470.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/76861
dc.description.abstractتنوع پذیری برندها از عوامل موثر بر سهم محصول پنیر از برندهای مختلف در فروشگاه های مواد غذایی می‌باشد. دراین مقاله، با استفاده از تقریب تابع الگوریتم ژنتیک (GFA) ، مدل‌سازی برای عوامل موثر بر سهم محصول پنیر برندهای کاله، پگاه ، صباح و رقبا صورت گرفته است. نمونه آماری شامل داده‌های پروژه نوشاد و شرکت صنایع شیر پگاه در سال 1393 از 435 فروشگاه‌ مواد غذایی در مشهد می‌باشد. نتایج نشان داد، از عوامل موثر بر سهم محصول پنیر برند کاله، حداقل قیمت برند کاله است. از اثرات مهم دیگر بر سهم محصول پنیر تنوع برند کاله است به طوری که هر چه تنوع برند کاله افزایش یابد، سهم محصول برند کاله در بازار افزایش می‌یابد. ضرایب تنوع صباح، پگاه و برندهای رقیب منفی شده است. از عوامل موثر بر سهم برند پگاه، حداکثر قیمت پگاه می‌باشد که تأثیر منفی دارد. ضریب تنوع پذیری صباح، کاله و رقبا منفی شده که نشان می‌دهد، تنوع پذیری برندهای دیگر باعث کاهش سهم محصول پنیر پگاه در بازار مشهد خواهد شد. در مورد سهم برند صباح، ضرایب تنوع پذیری کاله، پگاه و برندهای رقیب منفی شده و نشان می‌دهد، افزایش تنوع سهم برندهای دیگر باعث کاهش سهم برند صباح در بازار مشهد می‌شود. این مطالعه نشان داد، تنوع برند کاله، پگاه و صباح باعث کاهش سهم محصول پنیر برندهای رقیب در بازار می‌شود. ضرایب تنوع پذیری برندهای رقیب مثبت شده است. از عوامل موثر بر سود فروشگاه‌ها نیز تنوع پذیری برندها می‌باشد. حداقل قیمت برند صباح با سود فروشگاه رابطه مثبت و با حداکثر قیمت صباح رابطه منفی دارد و نیز قیمت صباح با سود فروشگاه رابطه عکس دارد. با توجه به یافته‌ها پیشنهاد می‌شود که برندهای منتخب برای افزایش سهم خود در بازار بایستی به تنوع پذیری محصول پنیر توجه ویژه‌ای را داشته باشند.fa_IR
dc.format.extent862
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن اقتصاد کشاورزی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofAgricultural Economicsfa_IR
dc.relation.ispartofAgricultural Economicsen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/iaes.2017.22470
dc.subjectتنوع پذیریfa_IR
dc.subjectپنیرfa_IR
dc.subjectسهم برندfa_IR
dc.subjectسود فروشگاهfa_IR
dc.subjectالگوریتم GFAfa_IR
dc.subjectبازاریابی و تجارت محصولات کشاورزیfa_IR
dc.titleمدل‌سازی تاثیر تنوع پذیری محصول پنیر بر سهم برندهای موجود در بازار مشهدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری اقتصاد کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه فردوسی مشهد گروه اقتصاد کشاورزیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه فردوسی مشهد گروه اقتصاد کشاورزیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه فردوسی مشهد گروه اقتصاد کشاورزیfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue4
dc.citation.spage23
dc.citation.epage38


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد