• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه دانش انتظامی مرکزی
    • دوره 1399, شماره 31
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه دانش انتظامی مرکزی
    • دوره 1399, شماره 31
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی و حمایت از رونق تولید

    (ندگان)پدیدآور
    یوسفی, علی اصغریوسفی, علی اصغر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    281.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    اعتماد و خودباوری و یقین در دست‌یابی تعالی و توسه اقتصادی از مهم‌ترین آثار و مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی برای یک جامعه تحت تحریم است چراکه شکل‌گیری مهندسی فرهنگی اقتصاد مقاومتی رابطه مستقیمی با افکار عمومی دارد و باید در کسب اعتماد این افکار و باورها تلاش کرد. به‌طور کلی مدیریت افکار مردمی و افکارسازی اقشار مختلف جامعه زمینه‌ساز تعادل و تکامل این مهندسی بوده و در شکل‌گیری عوامل تأثیر‌گذار در جامعیت مهندسی فرهنگی در نظام اقتصادی مفید و مؤثر خواهد بود. چرا که اقتصاد مقاومتی به‌معنای اقتصاد خودکفا، مولد، مستقل و شکوفایی است که در برابر همه فشارها بتواند مقاومت کند و ستون‌های جامعه را به استواری محافظت کند. بنابراین فرهنگ و نظام فرهنگی در این مقوله با عنوان یک موضوع تأثیرگذار مورد توجه باید قرار گیرد تا از آن بتوانیم به اهداف بلند اقتصاد مقاومتی دست یابیم. در این مقاله فرهنگ اقتصادی را به مجموعه‌ای از باورها، ارزش‌ها وآدابی تعریف کرده‌ایم که باعث می‌شود افراد جامعه نوع خاصی از رفتارهای اقتصادی را چه در بحث تولید و چه در بحث خرید برگزینند. اقتصاد مقاومتی بدون رونق تولید ملی و فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی، توفیق چندانی نخواهد داشت. تولید ملی بیش از هر موقعیت دیگری، برای تحقق اقتصاد مقاومتی یک ضروروت است، به‌دلیل این‌که می‌تواند نقش هسته این مقاومت را بازی کند. اقتصادی که یکی از بنیان‌های ایستادگی و مقاومتش مقوله تولید ملی باشد، نباید از مسیر خوداتکایی منحرف شود. در این راستا باید به بهبود فضای کسب‌و‌کار که اصلی‌ترین پیش‌نیاز رونق تولید ملی است، توجه کنیم و هم‌چنین مردم نیز با استقبال از کالاهای متنوع و باکیفیت ایرانی به تحقق این مهم کمک کنند. وجود منابع طبیعی متنوع و گسترده، تنوع در شرایط کشاورزی، آب‌های زیرزمینی و جاری، قلمرو جغرافیایی گسترده و جمعیت متناسب و روحیه پیشرفت‌خواهی همه می‌تواند شرایط یک جهش اقتصادی بزرگ و مقابله با تحریم‌ها را در کشور ما فراهم آورد. مصرف‌کنندگان باید با اهمیت دادن به تولیدات داخلی و مصرف آن مشوق سرمایه‌گذاران و تولید‌کنندگان وطنی بوده و موجبات دلگرمی آن‌ها را فراهم آورند تا روز‌به‌روز بر تنوع و کیفیت محصولات خود بیفزایند. در یک کلام برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید ضمن احترام به کار و سرمایه ایرانی از تولید ملی حمایت واقعی هم از سوی دولت مردان و هم از سوی مصرف‌کنندگان صورت گیرد.
    کلید واژگان
    فرهنگ
    اقتصاد مقاومتی
    تولیدات داخلی

    شماره نشریه
    31
    تاریخ نشر
    2020-11-21
    1399-09-01
    ناشر
    فرماندهی انتظامی استان مرکزی- دفترتحقیقات کاربردی
    سازمان پدید آورنده
    فرماندهی انتظامی استان مرکزی
    فرماندهی انتظامی استان مرکزی

    شاپا
    2476-2792
    URI
    http://markazi.jrl.police.ir/article_95523.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/767508

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب