دوره 28, شماره 49
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
سبک زندگی انسان معنوی ازمنظر اسلام
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2021-01-20)امروزه تربیت معنوی بهعنوان یکی از انواع تربیت مورد اقبال رویکردهای دینی و غیردینی تربیت است. پژوهش حاضر با هدف مطالعه سبک زندگی انسان معنوی از دیدگاه اسلام انجام شد. جامعه آماری شامل تحقیقات ، مقالات ، پایاننامهها ...
-
بررسی اهداف تربیت دینی نوجوانان، با رویکرد نشاطآوری
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2021-01-20)باتوجهبه اینکه ما در جامعهای با اصول و قواعد دینی زندگی میکنیم، آشنایی با اهداف تربیت دینی و خصوصاً ازمنظر دین مبین اسلام، از ضرورتهای قابلتوجه تربیت صحیح افراد بهسوی مسیر سعادت است. ازآنجاکه بخش بزرگی از تربیت، در ...
-
لزوم جهانی- بومیسازی و گسست معرفتشناختی (اپیستمیک) از غرب در آموزش زبانهای خارجی: راهبردهایی برای تقویت نظام عقیدتی در پساروش
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2021-01-20)با گذار به پسامدرن، مرزهای مفهومی بسیاری از مبانی عقیدتی و فرهنگی ازبین رفته است و برهمیناساس، مفاهیم بنیادینی همانند هویت و جهانبینی در نظامهای عقیدتی و فرهنگهای بومی با چالش جدی مواجه شده است. دراینمیان، یکی از ...
-
تبیین روششناسی پژوهش استنتاجی ضرورت عقلی در فلسفه تعلیموتربیت اسلامی
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2021-01-20)روش استنتاج ضرورت عقلی در پژوهشهای فلسفی تعلیموتربیت اسلامی از باارزشترین موضوعاتی است که کانون آگاهی برخی از پژوهشگران این گستره از علوم انسانی قرار گرفته است؛ نوشتار پیش رو بر پایه این پرسش که در استنتاج مدلولهای ...
-
نقش تربیتی آموزش محتوای فقه حقوق خانواده بر تفکر تأملی دانشجویان
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2021-01-20)هدف اصلی این تحقیق، بررسی نقش تربیتی آموزش محتوای فقه حقوق خانوادهبر تفکر تأملی دانشجویان دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان بوده است. پژوهش حاضر، تحقیقی شبهآزمایشی است که جهت دسترسی به اهداف، از طرح پیشآزمون- پسآزمون باگروه ...
-
بررسی تطبیقی ایده دانش فضیلتبنیان در اندیشه اسلام و غرب و کاربردهای تربیتی آن
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2021-01-20)هدف این پژوهش، بررسی تطبیقی ایده دانش فضیلتبنیان در اندیشه اسلام و غرب و کاربردهای تربیتی آن است. جنس پژوهش کیفی و نوع آن تحلیلی - تطبیقی است. دراینراستا نخست دو مفهوم دانش و فضیلت مورد تحلیل قرار گرفت و سپس نسبت میان ...
-
طراحی الگوی شایستگیهای استادان و مربیان سازمانی باتأکیدبر بیانات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری
(دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامImam Hussein University, 2021-01-20)احصای شایستگیهای استادان و مربیان ازجمله مباحث مهم و حیاتی در نظام تعلیموتربیت است. پژوهش حاضر یک پژوهش کیفی و از نوع توسعهای است که با هدف دستیابی به الگوی شایستگیهای استادان و مربیان مبتنیبر بیانات امامین انقلاب ...



