نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرجبی فرجاد, حاجیهfa_IR
dc.contributor.authorرجبی فرجاد, حاجیهfa_IR
dc.contributor.authorشایگان, فریباfa_IR
dc.contributor.authorشایگان, فریباfa_IR
dc.contributor.authorسرپرست, ضرغامfa_IR
dc.contributor.authorسرپرست, ضرغامfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-02T10:48:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-20T10:48:11Z
dc.date.available1399-12-02T10:48:10Zfa_IR
dc.date.available2021-02-20T10:48:11Z
dc.date.issued2020-05-21en_US
dc.date.issued1399-03-01fa_IR
dc.date.submitted2020-10-05en_US
dc.date.submitted1399-07-14fa_IR
dc.identifier.citationرجبی فرجاد, حاجیه, رجبی فرجاد, حاجیه, شایگان, فریبا, شایگان, فریبا, سرپرست, ضرغام, سرپرست, ضرغام. (1399). نقش اقتصاد مقاومتی بر احساس امنیت اجتماعی. فصلنامه علمی توسعه سازمانی پلیس, 17(72), 31-56.fa_IR
dc.identifier.issn2008-2096
dc.identifier.urihttp://pod.jrl.police.ir/article_95286.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/753210
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر اقتصاد مقاومتی بر احساس امنیت اجتماعی شهروندان شهرستان دورودی انجام شده است. چهارچوب نظری این تحقیق با تأکید بر نظریه‌های نظام‌های پارسونز، دورکیم، مارکس مرتن و... تدوین‌شده است.این پزوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی – پیمایشی بوده است که برای گردآوری اطلاعات از ابزار پرسش نامه استفاده شده است که با توجه به جامعه آماری، تعداد 377 نفر از افراد بالای 18 سال شهر دورود با روش نمونه گیری خوشه ای به عنوان نمونه تحقیق انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. همچنین برای روایی ابزار از روایی محتوا و صوری استفاده شده است و برای پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ استفاده شده است که برای هر یک از ابعاد اقتصاد مقاومتی(حمایت از تولید ملی80/0، اصلاح الگوی مصرف744/0، عدالت اقتصادی833/0، ثبات اقتصادی65/) و برای احساس امنیت اجتماعی812/0. مورد تایید قرار گرفته است.یا فته ها نشان داد که بین اقتصاد مقاومتی و مولفه های تشکیل دهنده آن (حمایت از تولید ملی، اصلاح الگوی مصرف، عدالت اقتصادی، ثبات اقتصادی) با احساس امنیت اجتماعی رابطه معنی داری وجود دارد. حدود 29 درصد از تغییرات متغیر وابسته تحقیق را متغیرهای مستقل حاضر در تحقیق پیش بینی می کنند. نتایج تحلیل رگرسیون نیز نشان داد مقدار ضریب متغیر نگرش نسبت به حمایت از تولید ملی38، برای متغیر نگرش نسبت به ثبات اقتصادی 191/0، برای متغیر نگرش نسبت به اصلاح الگوی مصرف 9/0، متغیر نگرش نسبت به عدالت اقتصادی 49/0است.fa_IR
dc.format.extent980
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز تحقیقات کاربردی معاونت طرح و برنامه و بودجه ناجاfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی توسعه سازمانی پلیسfa_IR
dc.relation.ispartofPolice Organizational Developmenten_US
dc.subjectاقتصاد مقاومتیfa_IR
dc.subjectاحساس امنیت اجتماعیfa_IR
dc.subjectعدالت اقتصادیfa_IR
dc.subjectثبات اقتصادیfa_IR
dc.subjectحمایت از تولید ملیfa_IR
dc.subjectمدیریتfa_IR
dc.titleنقش اقتصاد مقاومتی بر احساس امنیت اجتماعیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم انتظامی امینfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم انتظامی امینfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه علوم اجتماعی ، دانشگاه علوم انتظامی امینfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه علوم اجتماعی ، دانشگاه علوم انتظامی امینfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد دانشکده اطلاعات و آگاهی ، دانشگاه علوم انتظامی امین -fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد دانشکده اطلاعات و آگاهی ، دانشگاه علوم انتظامی امین -fa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue72
dc.citation.spage31
dc.citation.epage56
nlai.contributor.orcid0000-0003-3569-4834


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد