مطالعه تاثیر مهارتهای برقراری ارتباط، اعتماد سازمانی و رفتار کارآفرینانه در صنایع لاستیک کشور(مورد مطالعه: شرکت لاستیک یزد تایر)
(ندگان)پدیدآور
علیزاده مجد, امیررضاداودی, عارفهسقازاده, نرگس
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در سازمانهای بزرگ، این موضوع حیاتی است که برای رشد عملکرد و کسب مزیت رقابتی، از رفتارهای کارآفرینانه در همه سطوح سلسله مراتبی حمایت کنند، از طرفی اعتماد از آن رو دارای اهمیت است که مدیران به دنبال درک و شناخت چگونگی ایجاد همکاری مؤثر در سازمانها میباشند و مهارتهای ارتباطی رفتارهایی هستند آموختهشده و اکتسابی که برای زندگی اثربخشی ضروریاند که شامل آگاهی و ایجاد شرایط لازم جهت رشد چنین رفتارهایی میباشد. برای انجام تجزیهوتحلیل از نرم افزار PLS و SPSS استفاده شد. براین اساس به منظور بررسی پایایی مدل اندازهگیری پژوهش، به بررسی ضرایب بارهای عاملی، ضرایب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی، روایی همگرا و روایی واگرا استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که روابط همخطی بین متغییرها مورد تایید قرار گرفته است و بر اساس پژوهش حاضر میتوان پیشنهاد کرد که که سازمانی میتواند به موفقیت برسد که دارای کارکنان و مدیرانی دارای مهارت ارتباطی و رفتار کارآفرینانه باشند که در نهایت بتواند اعتماد سازمانی را هم در محیط سازمانی ایجاد کند.
کلید واژگان
اعتماد سازمانیمهارتهای ارتباطی
رفتار کارآفرینانه
شماره نشریه
97تاریخ نشر
2020-05-211399-03-01
ناشر
شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیکسازمان پدید آورنده
دکترای تخصصی، استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی واحر پرند باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، پرند، ایرانکارشناسی ارشد مدیریت صنعتی گرایش تولید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران
کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی گرایش تحقیق در عملیات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران



