آموزش دانشگاهی انرژیهای تجدیدپذیر
(ندگان)پدیدآور
قرئلی و همکاران, کبرینوع مدرک
Textعلمی-ترویجی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مصرف روز افزون انرژی با توجه به روند رو به رشد صنعتی شدن کشورها به همراه مشکلات زیست محیطی ناشی از این روند و همچنین نرخ بالای کاهش منابع فسیلی، همه و همه دست به دست هم داده اند تا بهره گیری از انرژی های تجدیدپذیر به عنوان راهکاری موثر مطرح گردد. تامین انرژی مورد نیاز از منابع تجدید پذیر عزمی ملی میطلبد که این مهم نیازمند فعالیتهای زیر بنایی فرهنگی از جمله آموزش در تمام سطوح جامعه میباشد. این مقاله نگاهی دارد بر فعالیتهای آموزش فنی در حوزه تجدید پذیر با بهره گیری از تجارب پنج کشور پیشرو (آلمان، چین، آمریکا، کانادا و نروژ) در این زمینه. بررسیهای انجام شده موید این مطلب است که در کنار آموزش های تئوری، جنبه های عملی آموزش بسیار حائز اهمیت میباشد. امکان استفاده از آزمایشگاهها، شرکت در دوره ها و کارگاههای تخصصی و امکان همکاری با صنعت در دورههای کارآموزی و کارورزی حرفه ای نه تنها به ارتقائ سطح علمی دانشجویان کمک کرده بلکه فرهنگ استفاده از انرژی های تجدید پذیر را در ذهن دانشجویان به یک باور انکار ناپذیر تبدیل مینماید. افراد در آینده حرفه ای خویش، نگاه ویژه ای به استفاده از این مفاهیم در طرحها، برنامهریزیها و تجربیات خود خواهند داشت. این نگاه ویژه در نسل آینده مهندسان و طراحان سر آغاز فصل نوینی از استفاده عمومی از این منبع پاک در سطح جامعه خواهد بود.
کلید واژگان
انرژیتجدیدپذیر
آموزش
آزمایشگاه
کارآموزی
کارورزی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2016-03-201395-01-01
ناشر
انجمن علمی مهندسی حرارتی و برودتی ایرانسازمان پدید آورنده
استادیار، مهندسی مکانیک، دانشگاه تهران، تهران * تهران، 1439955961، kgharali@ut.ac.irشاپا
2423-49312676-2994




