| dc.contributor.author | مکی آبادی, سیدرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | بهنیا, کامبیز | fa_IR |
| dc.contributor.author | اکبری, علی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T19:43:39Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T19:43:39Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T19:43:39Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T19:43:39Z | |
| dc.date.issued | 2015-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2014-01-11 | en_US |
| dc.date.submitted | 1392-10-21 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | مکی آبادی, سیدرضا, بهنیا, کامبیز, اکبری, علی. (1393). شناسایی و ارزیابی ریسکهای بحرانی در پروژههای HSR از طریق مشارکت عمومی - خصوصی در کشورهای در حال توسعه. نشریه مهندسی سازه و ساخت, 1(1), 5-18. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2476-3977 | |
| dc.identifier.issn | 2538-2616 | |
| dc.identifier.uri | http://www.jsce.ir/article_38595.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/72947 | |
| dc.description.abstract | <em>مشارکت عمومی </em><em>–</em><em> خصوصی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در سطح گستردهای به منظور انجام پروژههای متعدد در بخشهای حمل و نقل، سلامت و نیروگاهها مورد استفاده قرارگرفته است. پروژههای راه آهن سریع السیر که با استفاده از مشارکت عمومی - خصوصی در سالهای اخیر اجرا شده با دشواریهایی روبرو گردیده است.</em><em>هدف این مقاله توسعه روشی جهت شناسایی و ارزیابی ریسکهای بحرانی پروژه های</em> <em>راه آهن سریع السیر در ایران است. در این تحقیق ابتدا با مطالعه گسترده ادبیات فنی و تجربه پروژههای راه آهن سریع السیر در دنیا بروش مشارکت عمومی خصوصی ریسکهای این گونه پروژهها بدست آمده است. سپس ریسکهای شناسایی شده بوسیله پرسشنامه و آنالیزهای آماری چند متغیره مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج بررسیهای تحلیلی نشان میدهد که تعداد و میزان اهمیت ریسکهای بحرانی پروژههای مشارکت عمومی خصوصی</em><em>حمل و نقل از پروژههای عمومی مشارکت عمومی خصوصی بیشتر بوده است. در این مطالعه علاوه بر تایید گروههای ریسک شناسایی شده شامل ریسکهای سیاسی و مالی در پروژههای مشارکت عمومی خصوصی دو گروه ریسکهای قراردادی و شروع پروژه در پروژههای راه آهن سریع السیر پیشنهاد گردید و دو گروه شامل ریسکهای بخش خصوصی و ریسکهای شرایط محیطی مختص کشورهای در حال توسعه شناسایی شد. بدلیل مطالعات ناکافی و عدم تجربه کشورهای در حال توسعه در رابطه با پروژههای بسیار بزرگ بخش حمل و نقل بروش مشارکت عمومی خصوصی، این تحقیق میتواند بعنوان یک مرجع در انجام پروژههای راه آهن سریع السیر مورد استفاده قرار گیرد.</em> | fa_IR |
| dc.format.extent | 579 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن مهندسی سازه ایران | fa_IR |
| dc.publisher | Iranian Society of Structrual Engineering (ISSE) | en_US |
| dc.relation.ispartof | نشریه مهندسی سازه و ساخت | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Structural and Construction Engineering | en_US |
| dc.subject | شناسایی و ارزیابی ریسک | fa_IR |
| dc.subject | کشورهای در حال توسعه | fa_IR |
| dc.subject | تحلیل عاملی | fa_IR |
| dc.subject | مدیریت پروژه و ساخت | fa_IR |
| dc.title | شناسایی و ارزیابی ریسکهای بحرانی در پروژههای HSR از طریق مشارکت عمومی - خصوصی در کشورهای در حال توسعه | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی - پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری مهندسی و مدیریت ساخت، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار، دانشکده عمران، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری مهندسی و مدیریت ساخت، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 1 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 5 | |
| dc.citation.epage | 18 | |