بررسی رابطه مهندسی ارزش و میزان کیفیت خدمات ارائه شده توسط شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان
(ندگان)پدیدآور
شافعی, رضاکریمی, خدیجهموسوی جد, سید محمدمحمدی, حیدرنوع مدرک
Textیادداشت فنی (5 صفحه)
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه در بسیاری از کشورهای جهان سهم مهمی از تولید ناخالص ملی مربوط به بخش خدمات است. با افزایش تعداد سازمانهای خدماتی و پیرو آن رقابت فزاینده، همچنین تغییر بیوقفه و مداوم سلیقههای مشتریان و بالا رفتن سطح انتظارات آنها، بزرگترین چالشی که این سازمانها با آن مواجه هستند، حفظ و ایجاد مزیت رقابتی است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ اجرا توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه کارمندان و ارباب رجوعان شرکت آب و فاضلاب شهری در استان کردستان میباشد. برای جمع آوری دادههای پژوهش از دو پرسشنامه شامل پرسشنامه استاندارد مدل سروکوال کیفیت خدمات که میان ارباب رجوع توزیع شد و همچنین پرسشنامه مهندسی ارزش که در میان کارکنان شرکت آبفا توزیع شد، استفاده شده است. نتایج به دست آمده نشان داد که بین ابعاد مهندسی ارزش و میزان کیفیت خدمات ارائه شده در شرکت آب و فاضلاب استان کردستان رابطه معناداری وجود دارد و مهندسی ارزش باعث بالا رفتن میزان اعتماد، پاسخگویی کارکنان، همدلی بین کارکنان و ارباب رجوع و همچنین افزایش کیفیت عوامل محسوس و در نتیجه آنها افزایش کیفیت خدمات ارائه شده توسط شرکت آبفا استان کردستان میشود. بین دو بعد مهندس ارزش یعنی مطالعات ارزش و مطالعات تکمیلی و کیفیت خدمات رابطه معناداری وجود دارد و میتوان نتیجه گیری کرد که مهندسی ارزش باعث بالا بردن اعتماد و میزان پاسخگویی کارکنان و همدلی بین کارکنان و ارباب رجوعان و همچنین از مهندسی ارزش برای بالا بردن کیفیت عوامل محسوس نیز استفاده میشود.
کلید واژگان
مهندسی ارزشکیفیت خدمات
مطالعات مقدماتی
مطالعات تکمیلی
مطالعات ارزش
آب شهری
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2018-12-221397-10-01
ناشر
انجمن علوم و مهندسی منابع آبسازمان پدید آورنده
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه کردستاندانش اموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی پردیس دانشگاه کردستان
استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه کردستان
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی دانشگاه کردستان
شاپا
1735-23472476-7360




