نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorوثوقی, منصورfa_IR
dc.contributor.authorرحمانی‌خلیلی, احسانfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:35:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:35:52Z
dc.date.available1399-07-08T19:35:52Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:35:52Z
dc.date.issued2014-06-22en_US
dc.date.issued1393-04-01fa_IR
dc.date.submitted2014-07-16en_US
dc.date.submitted1393-04-25fa_IR
dc.identifier.citationوثوقی, منصور, رحمانی‌خلیلی, احسان. (1393). رابطة رسانه‌های جمعی و سرمایة اجتماعی در کلان‌شهر تهران. فصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطات, 15(26), 209-233.fa_IR
dc.identifier.issn2008-8760
dc.identifier.issn2538-2632
dc.identifier.urihttp://www.jccs.ir/article_7425.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/70146
dc.description.abstract<em>سرمایۀ اجتماعی، دلالت بر مجموعه روابط، شبکه‌ها، تعامل‌ها، انجمن‌ها و مؤسسه‌هایی دارد که به‌واسطۀ هنجارها و ارزش‌های مشترک شکل گرفته و موجب گرمی اجتماع انسانی شده و کنش متقابل اجتماعی را تسهیل می‌کند. برخی از صاحب‌نظران رسانه‌های جمعی، از آن به‌عنوان ابزارهای اشاعۀ «سرمایۀ اجتماعی» یاد می‌کنند. بر این اساس </em><em>اهداف این مقاله عبارت‌اند از:  بررسی میزان و تأثیر استفاده از تلویزیون و اینترنت بر سرمایۀ اجتماعی افراد و ابعاد کیفیت (اعتماد و معاملۀ متقابل) و ساختار شبکه (رسمی/ غیر رسمی و اندازه و ظرفیت شبکه). رویکرد</em><em> نوشتار حاضر، رابطه‌ای‌ـ علَی با روش پیمایشی در بین391 شهروند تهرانی است. سنجش متغیر سرمایۀ‌ اجتماعی با الهام از مدل استون پس از بومی‌سازی و متغیر مصرف رسانه‌ای، از طریق میزان ساعت صرف‌شده برای استفاده از تلویزیون و اینترنت صورت گرفته است. برخی از یافته‌های بررسی حاضر بر اساس آزمون ضریب همبستگی پیرسون نشان می‌دهد که میزان زمان صرف‌شده برای تماشای تلویزیون و استفاده از اینترنت، با سرمایۀ اجتماعی، رابطۀ مثبت و معنادار دارد که در بررسی علّی توسط آزمون رگرسیون، از بین دو متغیر مذکور، بیشترین تأثیر مربوط به میزان زمان صرف‌شده برای استفاده از اینترنت است.</em>fa_IR
dc.format.extent289
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطاتfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطاتfa_IR
dc.subjectرسانهfa_IR
dc.subjectتلویزیونfa_IR
dc.subjectاینترنتfa_IR
dc.subjectسرمایۀ اجتماعیfa_IR
dc.subjectشهروندان تهرانیfa_IR
dc.titleرابطة رسانه‌های جمعی و سرمایة اجتماعی در کلان‌شهر تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد جامعه‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری جامعه‌شناسی اقتصادی و توسعه ، عضو استعدادهای درخشان باشگاه پژوهشگران جوان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمالfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue26
dc.citation.spage209
dc.citation.epage233


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد