نقش امر به معروف و نهی از منکر در بهبود سرمایة اجتماعی دانشجویان دختر
(ندگان)پدیدآور
طیبه رجبی, آذر قلی زادهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این مقاله تعیین نقش امر به معروف و نهی از منکر در بهبود سرمایة اجتماعی در میان دانشجویان دختر است. روش، توصیفی از نوع همبستگی و جامعة آماری آن، دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان در سال تحصیلی90 ـ 89 به تعداد 944 نفر است. 310 نفر با نمونهگیری به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامة محقق ساختهای با 63 سؤال بسته با پایایی (87/0=α) میباشد. برای تجزیه و تحلیل دادههای آماری از تحلیل عامل، t تکمتغیره، تحلیل واریانس یکطرفه، آزمون فریدمن و LSD استفاده شد. نتایج نشان داد که میانگین نمرة نقش امر به معروف و نهی از منکر در بهبود سرمایة اجتماعی با میانگین فرضی3، 61/3 بود که بالاتر از حد متوسط است. همچنین نقش امر به معروف و نهی از منکر در بهبود سرمایة اجتماعی در سطح معنادار است. بین ویژگیهای جمعیتشناختی دانشجویان و دیدگاه آنان تفاوت معناداری مشاهده نشد.
کلید واژگان
امر به معروفنهی از منکر
سرمایة اجتماعی
دانشجویان دختر
اعتماد
هنجارهای اجتماعی
شبکههای اجتماعی
شماره نشریه
22تاریخ نشر
2013-08-231392-06-01
ناشر
پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطاتسازمان پدید آورنده
استادیار مدیریت و برنامهریزی امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان/ کارشناس ارشد مدیریت امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگانشاپا
2008-87602538-2632




