نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخجسته باقرزاده, حسنfa_IR
dc.contributor.authorبردبار, ملیکاfa_IR
dc.contributor.authorعقیلی, سید وحیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:35:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:35:33Z
dc.date.available1399-07-08T19:35:33Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:35:33Z
dc.date.issued2018-11-22en_US
dc.date.issued1397-09-01fa_IR
dc.date.submitted2018-08-01en_US
dc.date.submitted1397-05-10fa_IR
dc.identifier.citationخجسته باقرزاده, حسن, بردبار, ملیکا, عقیلی, سید وحید. (1397). آیندۀ مصرف رسانه‏‌ای مخاطبان: مطالعۀ موردی با روش دلفی. فصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطات, 19(43), 83-106. doi: 10.22083/jccs.2018.142894.2524fa_IR
dc.identifier.issn2008-8760
dc.identifier.issn2538-2632
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22083/jccs.2018.142894.2524
dc.identifier.urihttp://www.jccs.ir/article_80084.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/70031
dc.description.abstractامروزه مصرف رسانه‌ها در سراسر جهان بسیار بالاست و با پیشرفت فناوری، فرصت‌های بیشتری برای انتخاب مخاطبان در موقعیت­ها، مکان‌ها و با رفتارهای مختلف در سراسر جهان ایجاد شده است. این فرصت، سپهر رسانه­ای را گسترده‌ترکرده و شیوه‌ای را که مخاطبان در آن تعامل و استفاده می‌کنند، تغییر داده است. در دهه‌های اخیر، با توجه به تغییرات چشمگیر فنّاوری، اقتصاد، سیاست و جامعه، نگرش و نقش مخاطبان رسانه در سراسر جهان به‌طور چشمگیری تغییر کرده و این امر به نوبۀ خود بر استراتژی‌های رسانه‌ای، تولید محتوا و همچنین تغییر مدل‌های تجاری تأثیر گذاشته است. در پژوهش پیش‌رو، با استفاده از روش تحقیق آینده‌پژوهی دلفی و با بررسی دیدگاه‌های 15 متخصص حوزۀ رسانه، عوامل مؤثر بر چگونگی مصرف مخاطبان آیندۀ رسانه بررسی شده است. یافته‌ها حاکی از آنند که در آینده مخاطبان هیچ‌گونه محدودیتی در نحوۀ مصرف، ابزار ارتباطی، زمان و مکان استفاده از رسانه ندارند و تحت هر شرایطی می‌توانند رسانه را مصرف کنند و از سوی دیگر نقش آنها می­تواند بین فرستنده و گیرنده مدام در حال جابه‌جایی باشد(مدل ارتباطی تعاملی). این مخاطبان  قدرت انتخاب در میان طیف گسترده‌ای از محتوا و خدمات از پلتفرم‌های مختلف دارند و در نهایت آنها خود می‌توانند محتوا را تولید کنند و به مصرف‌کنندگانی هوشمند، تولید ـ مصرف‌کننده و تولیدکننده ـ طراح خدمت تبدیل می­شوند که همۀ اینها بر اثر تقسیم‌بندی مخاطبان در محیط همگرایی رسانه‌ای است.fa_IR
dc.format.extent1281
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطاتfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطاتfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22083/jccs.2018.142894.2524
dc.subjectآیندۀ مخاطبfa_IR
dc.subjectسپهر رسانهfa_IR
dc.subjectمصرف مخاطبfa_IR
dc.subjectتقسیم‌بندی مخاطبfa_IR
dc.subjectهمگرایی رسانه‎ایfa_IR
dc.titleآیندۀ مصرف رسانه‏‌ای مخاطبان: مطالعۀ موردی با روش دلفیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه رادیو دانشکدۀ تولید دانشگاه صدا و سیما (نویسنده مسئول)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری رشته مدیریت رسانه دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه علوم ارتباطات دانشکدۀ علوم ارتباطات و مطالعات رسانۀ دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue43
dc.citation.spage83
dc.citation.epage106


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد