نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحرابی, جوادfa_IR
dc.contributor.authorخلیلی شورینی, سیاوشfa_IR
dc.contributor.authorخلفی, احمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:33:08Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:33:08Z
dc.date.available1399-07-08T19:33:08Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:33:08Z
dc.date.issued2012-08-22en_US
dc.date.issued1391-06-01fa_IR
dc.date.submitted2012-01-08en_US
dc.date.submitted1390-10-18fa_IR
dc.identifier.citationمحرابی, جواد, خلیلی شورینی, سیاوش, خلفی, احمد. (1391). بررسی موانع توسعه صنعت گردشگری در جمهوری اسلامی ایران. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول, 1391(9), 1-10.fa_IR
dc.identifier.urihttp://www.jdem.ir/article_368.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/69130
dc.description.abstractامروزه صنعت جهانگردی به عنوان بزرگترین و متنوع ترین صنعت در دنیا به حساب می آید. کشور جمهوری اسلامی ایران با توجه به اینکه در ردیف 10 ده کشور اول دنیا از نظر وجود جاذبه های گردشگری قرار دارد، ولی از نظر جذب توریسم و گردشگر، نه تنها در بین کشورهای دنیا بلکه در بین کشورهای خاورمیانه هم جایگاه شایسته و مطلوبی ندارد. این پژوهش در پی پاسخ به این سئوال که چرا جمهوری اسلامی ایران در جذب گردشگر خارجی موفق نیست و جایگاه مطلوبی ندارد آغاز شد. به منظور بررسی و کنکاش درباره موانع توسعه گردشگری از متخصصین و صاحبنظران آگاه درحوزه گردشگری شامل اساتید، مسئولان و مدیران ارشد استفاده شد.  به همین خاطر 103 نفر از بین این افراد به روش نمونه گیری ساده طبقه ای به صورت تصادفی انتخاب شدند. در ابتدا با استفاده از تحلیل عامل اکتشافی 42 گویه مطرح شده در پرسشنامه مورد آزمون قرار گرفت. نتیجه، نشانگر وجود هفت عامل ساختاری  و اصلی بود و عامل های استخراج شده عبارت بودند از: 1- عامل زیر بنایی 2 - عامل سیاسی، 3- عامل فرهنگی 4- عامل دولتی 5- عامل انسانی 6- عامل مدیریتی و 7 - عامل اقتصادی که به ترتیب بیشترین تغییرات واریانس آزمون را توضیح می دهند .در نهایت به منظور آزمون فرضیه‌های تحقیق از آزمون t استفاده شد که 7 فرضیه مطرح شده در پژوهش تأیید شد. نتایج، بیانگر این است که ضعف امکانات زیر بنایی و زیر ساختی از مهم ترین موانع توسعه گردشگری بوده و پس از آن موانع و مشکلات سیاسی و موانع فرهنگی بیشترین اثر را در عدم توسعه گردشگری داشته­اند.fa_IR
dc.format.extent774
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی قزوینfa_IR
dc.publisherQazvin Islsmic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مدیریت توسعه و تحولfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Development & Evolution Mnagementen_US
dc.subjectگردشگریfa_IR
dc.subjectموانع سیاسیfa_IR
dc.subjectموانع زیر بناییfa_IR
dc.subjectگردشگری در ایرانfa_IR
dc.titleبررسی موانع توسعه صنعت گردشگری در جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده مدیریت و حسابداری ، دانشگاه آزاد اسلامی ، قزوین ،ایران (عهده دار مکاتبات)fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده مدیریت راهبردی، دانشگاه دفاع ملی ، تهران ، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین ، ایرانfa_IR
dc.citation.volume1391
dc.citation.issue9
dc.citation.spage1
dc.citation.epage10


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد