دوره 11, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامه درسی فلسفه برای کودکان در دوره اول متوسطه ایران
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2021-02-19)هدف اصلی این پژوهش، تبیین الگوی برنامه درسی فلسفه برای کودکان در دوره اول متوسطه ایران است. رویکرد پژوهش از نوع آمیخته اکتشافی میباشد. در ابتدا پس از بررسی مبانی نظری موجود در زمینه فبک و نمونهگیری هدفمند معیاری، نظرات ...
-
بررسی تاثیر آموزش استفاده صحیح و مدیریت زمان والدین از گوشی همراه، رسانههای اجتماعی و فضای مجازی بر الگوی دلبستگی، مشکلات رفتاری کودکان و میزان اعتیاد به اینترنت در والدین
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2021-02-19)پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش استفاده صحیح و مدیریت زمان والدین از گوشی همراه، رسانههای اجتماعی و فضای مجازی بر الگوی دلبستگی، مشکلات رفتاری کودکان و میزان اعتیاد به اینترنت والدین صورت پذیرفت. این تحقیق از نوع شبه ...
-
بررسی چالش های فراروی توسعه هنرهای نمایشی در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2021-02-19)هدف پژوهش، شناسایی چالش های فرآروی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در توسعه هنرهای نمایشی است. در مسیر رسیدن به این هدف، سیاست های توسعه ای کانون، در این حوزه نیز بعنوان سوال اصلی پژوهش، بررسی شده است.تحقیق از لحاظ روش ...
-
مقایسه اثربخشی بازی درمانی گروهی کودک محور و بازی درمانی گروهی والدین بر اصلاح سازش نایافتگی اجتماعی و احساس تنهایی کودکان پیش دبستانی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2021-02-19)هدف پژوهش مقایسه اثربخشی بازی درمانی گروهی کودک محور و بازی درمانی گروهی والدین بر پیشرفت سازش نایافتگی اجتماعی و احساس تنهایی کودکان پیش دبستانی بود. این پژوهش یک طرح نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل ...
-
شناسایی و تدوین الگوی برنامة درسی آموزش فلسفه به کودکان (پژوهش ترکیبی اکتشافی متوالی)
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2021-02-19)هدف تحقیق حاضر شناسایی و تدوین الگوی برنامة درسی آموزش فلسفه به کودکان بود. این پژوهش ترکیبی از نوع اکتشافی متوالی بود که جامعۀ آماری پژوهش در بخش کیفی کلیه خبرگان دانشگاهی و صاحبنظران آموزش و پرورش بودند که با استفاده ...
-
اثر بخشی آموزش فلسفه به کودکان به روش اجتماع پژوهشی بر اضطراب تحصیلی دانش آموزان
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2021-02-19)هدف پژوهش، اثربخشی آموزش فلسفه به کودکان به روش اجتماع پژوهشی براضطراب تحصیلی دانش آموزان بود. روش پژوهش شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل استفاده شده است. شرکت کنندگان شامل 40 نفر از دانش آموزان پایهی ...
-
شناسایی و تبیین نقش مربی و کودک در فرایند بازی هدایت شده: یک تحلیل محتوای کیفی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2021-02-19)اجرای مؤثر بازی هدایت شده نیازمند معلمانی است که با درک درست از نقش خود و کودکان بدانند که چگونه بازی را آغاز و در طول بازی تعامل کنند تا ضمن توجه و پشتیبانی از اهداف یادگیری، فرایند کسب تجربه لذتبخش بازی را برای کودکان ...
-
شناسایی و اعتباربخشی چارچوب نظری برنامه درسی پژوهش محور و تحلیل آن در محتوای علوم تجربی پایه ششم ابتدایی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2021-02-19)پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اعتباربخشی چارچوب نظری برنامه درسی پژوهشمحور و تحلیل آن در محتوای کتاب علومتجربی پایه ششم ابتدایی، به شیوه اسنادی به همراه اعتباربخشی گروه های کانونی و نیز تحلیل محتوی، انجام شد. نتایج نشان ...
-
مهارتها، گرایشها و روشهای تدریس تفکر انتقادی در برنامههای درسی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2021-02-19)پژوهش حاضر با هدف بررسی مهارتها، گرایشها و روشهای تدریس تفکر انتقادی در برنامۀ درسی بر پایۀ نتایج تحقیقات مرتبط انجام شده است. رویکرد پژوهش از نوع کیفی و روش آن سنتز پژوهی است که در آن پژوهشهای مرتبط به صورت نظاممند ...
-
مهارتهای تفکر فلسفی در شعر کودک و نوجوان غلامرضا بکتاش و ناصر کشاورز
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2021-02-19)پرورش تفکر فلسفی در کودکان و آموزش برنامههای فکری به دلیل آنکه به گسترش و تقویت ابعاد ذهنی روحی کودک میانجامد یکی از برنامههای اساسی تعلیم به کودکان به حساب میآید. آموزش مهارتهای فلسفی در شعر برخی از شاعران کودک و ...



