• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • سوخت و احتراق
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • سوخت و احتراق
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مطالعه اثرات نسبت هم­ ارزی و نوع سوخت بر روی یک جریان واکنشی با فشار و دمای متغیر و زمان اقامت کوتاه

    (ندگان)پدیدآور
    مردانی, امیرعبداله پور, محمدصالحرضائی, وحید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.398 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    آیروترمودینامیک گاز در واقع مطالعه ترمودینامیک گازها در سرعت بالاست که همراه با تبادل حرارت و انرژی مکانیکی است. ازجمله سیستم­ هایی که دارای این ویژگی­ اند می­ توان به سیستم­ های پیشرانش راکتی اشاره کرد. در سیستم ­های پیشرانش راکتی، که دارای نازل همگرا-واگراست، در طول نازل مقدار فشار و دما تغییر کرده و سرعت بالای این نوع سیستم ­ها موجب کاهش زمان اقامت می ­شود. به همین منظور، در این مطالعه، به بررسی موتور سوخت مایع و اثرات تغییر نوع سوخت و نسبت هم­ ارزی بر روی احتراق و پارامترهای عملکردی موتور پرداخته شده است. حل عددی با استفاده از مدل آشفتگی  و مدل احتراقی EDCو فرض دبی ثابت در جریان  ورودی برای دو سوخت هیدروژن و کروسین با استفاده از نرم­ افزار فلوئنت انجام‌ شده است. برای شبیه ­سازی واکنش ­های شیمیایی کروسین از مکانیزم کاهش‌یافته 9 مرحله­ ای و هیدروژن 14 مرحله‌ای استفاده شده است. به منظور صحت ­سنجی نتایج حل عددی از داده­ های تجربی استفاده شده است که تطابق نسبتاً مناسبی بین آن­ها مشاهده می­ شود. از نتایج مهم این مطالعه می­ توان به رفتار نسبتاً مشابه حل حالت گونه­ های تثبیت­ شده و نرخ محدود در تمامی نسبت­ های هم ­ارزی در محفظه احتراق اشاره کرد. همچنین، با افزایش نسبت هم­ ارزی، در محدوده­ مکانی وسیع ­تری از موتور (محفظه و قسمتی از نازل همگرا)، می­ توان حل حالت گونه­ های تثبیت­ شده و نرخ محدود را یکسان درنظر گرفت. از دیگر نتایج مهم، می­ توان به وقوع واکنش ­هایی با نرخ محدود در قسمت واگرای نازل برای سوخت کروسین و یکسان­ بودن مکان بیشینه عدد دامکوهلر برای دو سوخت اشاره کرد.
    کلید واژگان
    احتراق
    نسبت هم­ ارزی
    دینامیک سیالات محاسباتی
    کروسین
    هیدروژن

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2014-06-22
    1393-04-01
    ناشر
    انجمن احتراق ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه صنعتی شریف
    دانشگاه صنعتی شریف
    صنعتی شریف

    شاپا
    2008-3629
    URI
    http://www.jfnc.ir/article_46194.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/67563

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب