• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • سوخت و احتراق
    • دوره 12, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • سوخت و احتراق
    • دوره 12, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تاثیر ترکیب گاز سنتزی تولید شده به روش گازسازی زیست توده بر عملکرد و آلاینده-های یک موتور RCCI دیزل-گاز سنتزی

    (ندگان)پدیدآور
    یاری, مرتضیکوششی, نویدصابری مهر, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.520 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    گاز سنتزی می ­تواند گزینه مناسبی در موتورهای اشتعال تراکمی کنترل واکنشی باشد. هدف پژوهش حاضر بررسی عددی تاثیر گازهای سنتزی با ترکیبات متفاوت بر عملکرد موتور و آلاینده­ های آن در یک انرژی ورودی ثابت است. بر همین اساس، سه ­گونه متفاوت از گازهای سنتزی تولیدشده توسط روش­های گازسازی، برای مقایسه با گاز سنتزی شبیه­ سازی ­شده مرکب از هیدروژن و مونوکسیدکربن خالص، انتخاب شده­ اند. با توجه به نتایج به ­دست­ آمده، استفاده از گاز سنتز خروجی از گازسازها در موتورهای یادشده منجربه کاهش تولید اکسیدهای­ نیتروژن درازای افزایش تولید دوده، مونوکسیدکربن و هیدروکربن­ های نسوخته و کاهش بازده ناخالص اندیکاتوری نسبت­ به گاز سنتزی        شبیه ­سازی ­شده می ­شود. نسبت جرم هیدروژن به جرم سایر گونه­ های قابل احتراق در سوخت سنتزی با فشار و دمای بیشینه، بازده ناخالص اندیکاتوری و اکسیدهای ­نیتروژن نسبت مستقیم و با سایر آلاینده ­ها نسبت عکس دارد. گاز سنتزی نوع اول در حالت 60 درصد جایگزینی با دیزل، با کاهش 78 درصدی اکسیدهای ­نیتروژن و 7/11 درصدی بازده ناخالص اندیکاتوری نسبت­به دیزل خالص و افزایش 6/3 درصدی تخریب اگزرژی نسبت ­به گاز سنتزی شبیه­ سازی ­شده، بهترین گزینه برای استفاده در موتور در تمامی حالات جایگزینی است.
    کلید واژگان
    موتور اشتعال تراکمی کنترل واکنشی
    احتراق دما پایین
    آلایندگی
    گاز سنتزی
    موتورهای احتراق داخلی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2019-12-22
    1398-10-01
    ناشر
    انجمن احتراق ایران
    سازمان پدید آورنده
    گروه مهندسی مکانیک- دانشکده مهندسی مکانیک- دانشگاه تبریز
    گروه مهندسی مکانیک، دانشکده مکانیک، دانشگاه تبریز
    مهندسی مکانیک، دانشگاه بناب

    شاپا
    2008-3629
    URI
    http://www.jfnc.ir/article_102208.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/67555

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب