• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه جغرافیا ( برنامه ریزی منطقه ای)
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه جغرافیا ( برنامه ریزی منطقه ای)
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی سطح رضایت گردشگران از عملکرد خدمات گردشگری و شناسایی زمینه‌های بهبود و توسعه خدمات در شهرهای ساحلی استان مازندران

    (ندگان)پدیدآور
    متانی, مهردادداداشی سلو کلایی, الهام
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    416.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی -پژوهشی کاربردی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف اساسی این پژوهش ارزیابی سطح رضایت گردشگران از عملکرد خدمات گردشگری و شناسایی زمینه‌های بهبود و توسعه خدمات در شهرهای ساحلی استان مازندران است، جامعه آماری این پژوهش را کلیه گردشگران داخلی و خارجی استان مازندران در سال 139۵ تشکیل می‌دهند که با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه کرجسی و مورگان به تعداد 384 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شدند. روش تحقیق به لحاظ هدف کاربردی است و از نظر ماهیت و روش توصیفی است. ابزار جمع­آوری اطلاعات پرسشنامه است. روایی پرسشنامه با بهره‌گیری از روش محتوایی انجام شد،. پایایی پرسشنامه نیز با روش آلفای کرونباخ تأیید شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون‌ t تک نمونه‌ای، رگرسیون خطی چند متغیره و آزمون رتبه‌بندی فریدمن استفاده شده است. یافته‌های تحقیق بر اساس آزمون تی نشان داد که گردشگران از خدمات ارائه شده در زمینه‌های امنیتی و سیاحتی رضایت داشته‌اند، نتایج به دست آمده از رگرسیون خطی چندگانه نیز معنی‌داری هر یک از مؤلفه‌های کیفیت دسترسی خدمات سیاحتی با مقدار ضریب بتا 164/.، جاذبه‌های گردشگری با مقدار ضریب 179/.، کیفیت و تعداد هتل‌ها و رستوران‌ها با مقدار ضریب 103/.، امنیت اجتماعی با مقدار ضریب 175/. و امنیت روانی با مقدار ضریب 199/. تأیید نموده است. همچنین بر اساس آزمون فریدمن توجه به مسائل بهداشتی و درمانی، ایحاد منطقه آزاد، استفاده از تبلیغات برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، توسعه سواحل و تسهیل در امر حمل و نقلاز مهمترین زمینه‌های رشد و توسعه گردشگری در شهرهای ساحلی استان مازندران می‌باشد.
    کلید واژگان
    رضایتمندی
    سیاحتی
    امنیتی
    گردشگری
    مازندران

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2017-05-22
    1396-03-01
    ناشر
    موسسه آموزش عالی قشم
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر، قائم شهر، ایران
    کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر، قائم شهر، ایران

    شاپا
    2228-6462
    URI
    http://www.jgeoqeshm.ir/article_49639.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/67371

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب