| dc.contributor.author | محمدزاده, زینب | fa_IR |
| dc.contributor.author | صالحی, کیوان | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T19:23:11Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T19:23:11Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T19:23:11Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T19:23:11Z | |
| dc.date.issued | 2015-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-07-11 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-04-20 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | محمدزاده, زینب, صالحی, کیوان. (1394). آسیب شناسی نشاط و پویایی علمی در مراکز علمی و دانشگاهی: مطالعه ای با رویکرد پدیدارشناسی. سیاستهای راهبردی و کلان, 3(11), 1-25. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | ۲۳۴۵-۲۵۴۴ | |
| dc.identifier.issn | ۲۳۴۵-۲۵۵۲ | |
| dc.identifier.uri | http://www.jmsp.ir/article_11013.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/65548 | |
| dc.description.abstract | (صحت مطالب مقاله بر عهده نویسنده است و بیانگر دیدگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست)
<em>شادی و نشاط، بنیادیترین مفهوم در روانشناسی مثبتگرا و از مهمترین عوامل بالندگی و تعالی در مراکز علمی است. اساتید و دانشجویان به عنوان سرمایههای انسانی و پیشگام در تحول جوامع، برای انجام رسالتهای خود، به محیط و روحیهای شاد نیازمندند.</em> <em>فقدان اجماع در تعریف و تعیین مصادیق واقعی نشاط و پویایی علمی در مراکز علمی و دانشگاهی و حساسیت این پدیده، موجب شد تا در پژوهش حاضر، آسیبهای موجود و محتمل در پدیده نشاط و پویایی علمی در مراکز علمی و دانشگاهی مورد واکاوی قرار گیرد. دادهها با استفاده از نمونهگیری هدفمند و مصاحبه نیمه ساختاریافته با 22 مشارکتکننده گردآوری شد و به روش کُلایزی تحلیل گردید؛ در چهاردهمین مصاحبه، اشباع نظری دادهها حاصلشد اما بهمنظور اعتباربخشی یافتهها، مصاحبهها تا بیست و دومین نفر ادامه یافت. نتایج حاصل از این مطالعه به اساتید شرکت کننده در این پژوهش ارائه و نتایج مطالعه، تأیید شد.یافتهها به شناسایی و طبقهبندی شاخصهای نشاط و پویایی علمی و ارائه تعریفی مرجع از "نشاط و پویایی علمی</em><em>"</em><em> منتج گردید. همچنین مقایسه وضعیت موجود نشاط و پویایی علمی با وضعیت مطلوب ترسیمشده، موجب بازنمایی فاصله قابل توجه نشاط و پویایی حاکم بر مراکز علمی و دانشگاهی فعلی کشور با نشاط و پویایی علمی ممکن و مطلوب گشت. در نهایت ضمن شناسایی علل احتمالی بروز اُفت نشاط و پویایی علمی در مراکز علمی و دانشگاهی، راهکارهایی عملیاتی برای برونرفت از این وضعیت و زمینهسازی حرکت در مسیر« مرجعیت علمی» ارائه شد.</em> | fa_IR |
| dc.format.extent | 1373 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | کمیسیون نظارت دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | سیاستهای راهبردی و کلان | fa_IR |
| dc.subject | پویایی | fa_IR |
| dc.subject | شادی | fa_IR |
| dc.subject | دانشگاهها | fa_IR |
| dc.subject | تولید علم | fa_IR |
| dc.subject | پدیدارشناسی | fa_IR |
| dc.subject | علوم اجتماعی | fa_IR |
| dc.title | آسیب شناسی نشاط و پویایی علمی در مراکز علمی و دانشگاهی: مطالعه ای با رویکرد پدیدارشناسی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهش کاربردی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانش آموخته / دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیأت علمی / دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 3 | |
| dc.citation.issue | 11 | |
| dc.citation.spage | 1 | |
| dc.citation.epage | 25 | |