نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدزاده, زینبfa_IR
dc.contributor.authorصالحی, کیوانfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:23:11Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:23:11Z
dc.date.available1399-07-08T19:23:11Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:23:11Z
dc.date.issued2015-11-22en_US
dc.date.issued1394-09-01fa_IR
dc.date.submitted2015-07-11en_US
dc.date.submitted1394-04-20fa_IR
dc.identifier.citationمحمدزاده, زینب, صالحی, کیوان. (1394). آسیب شناسی نشاط و پویایی علمی در مراکز علمی و دانشگاهی: مطالعه ای با رویکرد پدیدارشناسی. سیاست‌های راهبردی و کلان, 3(11), 1-25.fa_IR
dc.identifier.issn‪۲۳۴۵-۲۵۴۴
dc.identifier.issn‪۲۳۴۵-۲۵۵۲
dc.identifier.urihttp://www.jmsp.ir/article_11013.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/65548
dc.description.abstract(صحت مطالب مقاله بر عهده نویسنده است و بیانگر دیدگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست)  <em>شادی و نشاط، بنیادی‌ترین مفهوم در روانشناسی مثبت‌گرا و از مهمترین عوامل بالندگی و تعالی در مراکز علمی است. اساتید و دانشجویان به عنوان سرمایه‌های انسانی و پیشگام در تحول جوامع، برای انجام رسالت‌های خود، به محیط و روحیه‌ای شاد نیازمندند.</em> <em>فقدان اجماع در تعریف و تعیین مصادیق واقعی نشاط و پویایی علمی در مراکز علمی و دانشگاهی و حساسیت این پدیده، موجب شد تا در پژوهش حاضر، آسیب‌های موجود و محتمل در پدیده نشاط و پویایی علمی در مراکز علمی و دانشگاهی مورد واکاوی قرار گیرد. داده‌ها با استفاده از نمونه‌گیری هدفمند و مصاحبه نیمه ساختاریافته با 22 مشارکت‌کننده گردآوری شد و به روش کُلایزی تحلیل گردید؛ در چهاردهمین مصاحبه، اشباع نظری داده‌ها حاصل‌شد اما به‌منظور اعتباربخشی یافته‌ها، مصاحبه‌ها تا بیست و دومین نفر ادامه یافت. نتایج حاصل از این مطالعه به اساتید شرکت کننده در این پژوهش ارائه و نتایج مطالعه، تأیید شد.یافته‌ها به شناسایی و طبقه‌بندی شاخص‌های نشاط و پویایی علمی و ارائه تعریفی مرجع از "نشاط و پویایی علمی</em><em>"</em><em> منتج گردید. همچنین مقایسه وضعیت موجود نشاط و پویایی علمی با وضعیت مطلوب ترسیم‌شده، موجب بازنمایی فاصله قابل توجه نشاط و پویایی حاکم بر مراکز علمی و دانشگاهی فعلی کشور با نشاط و پویایی علمی ممکن و مطلوب گشت. در نهایت ضمن شناسایی علل احتمالی بروز اُفت نشاط و پویایی علمی در مراکز علمی و دانشگاهی، راهکارهایی عملیاتی برای برون‌رفت از این وضعیت و زمینه‌سازی حرکت در مسیر« مرجعیت علمی» ارائه شد.</em>fa_IR
dc.format.extent1373
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherکمیسیون نظارت دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظامfa_IR
dc.relation.ispartofسیاست‌های راهبردی و کلانfa_IR
dc.subjectپویاییfa_IR
dc.subjectشادیfa_IR
dc.subjectدانشگاه‌هاfa_IR
dc.subjectتولید علمfa_IR
dc.subjectپدیدارشناسیfa_IR
dc.subjectعلوم اجتماعیfa_IR
dc.titleآسیب شناسی نشاط و پویایی علمی در مراکز علمی و دانشگاهی: مطالعه ای با رویکرد پدیدارشناسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهش کاربردیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته / دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی / دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue11
dc.citation.spage1
dc.citation.epage25


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد