نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقاضی‌نوری, سیدسپهرfa_IR
dc.contributor.authorملکی‌فر, سیاوشfa_IR
dc.contributor.authorقانعی‌راد, سید محمدامینfa_IR
dc.contributor.authorموسوی, آرشfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:17:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:17:52Z
dc.date.available1399-07-08T19:17:52Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:17:52Z
dc.date.issued2018-05-22en_US
dc.date.issued1397-03-01fa_IR
dc.date.submitted2017-04-08en_US
dc.date.submitted1396-01-19fa_IR
dc.identifier.citationقاضی‌نوری, سیدسپهر, ملکی‌فر, سیاوش, قانعی‌راد, سید محمدامین, موسوی, آرش. (1397). آسیب‌شناسی سیستماتیک نظام نوآوری صنایع فرهنگی کشور؛ کاربرد «نگاشت نهادی» و «تحلیل ذی‌نفعان». فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ, 11(41), 7-44.fa_IR
dc.identifier.issn2008-3696
dc.identifier.urihttp://www.jsfc.ir/article_67055.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/63525
dc.description.abstractصنایع فرهنگی به خلق، تولید و تجاری‌سازی مضامین دارای ماهیت فرهنگی در قالب کالا یا خدمات اشتغال دارند و مواردی مانند نشر، سینما، اسباب‌بازی و مد و لباس را در بر می‌گیرند. منظور از نظام نوآوری صنایع فرهنگی، شبکه‌ای از نهادهای دولتی، خصوصی یا عمومی و روابط بین آنها است که برای خلق، تولید، توزیع و انتفاع از محصولات و خدمات فرهنگی تعامل می‌کنند. <br />هدف این مقاله، آسیب‌شناسی نظام نوآوری صنایع فرهنگی کشور است و نویسندگان با به‌کارگیری دو روش «نگاشت نهادی» و «تحلیل ذی‌نفعان» به‌عنوان ابزاری برای تحلیل نظام نوآوری به آسیب‌شناسی پنج شاخه منتخب صنایع فرهنگی (شامل نشر، اسباب‌بازی، بازی‌های رایانه‌ای، مد و لباس و نوشت‌افزار) می‌پردازند. براساس نتایج حاصله، نظام نوآوری صنایع فرهنگی از لحاظ نهادی با چند آسیب مواجه است: عدم تعامل موثر حوزه و دانشگاه با بنگاه‌های فرهنگی در زمینه خلق مفاهیم اولیه مورد نیاز محصولات و خدمات فرهنگی؛ تعدد و تورم نهادی در حیطه ارزیابی و نظارت بر محصولات و خدمات فرهنگی داخلی؛ عدم نظارت مؤثر بر واردات محصولات فرهنگی؛ عدم کارکرد مؤثر نهاد دیپلماسی عمومی و فرهنگی در بازاریابی خارجی و صادرات محصولات فرهنگی؛ عدم ارتباط مؤثر بنگاه‌های صنایع فرهنگی با نهادهای حامی کارآفرینی و توسعه فنّاوری و اقتصاد دانش‌بنیان مانند مراکز رشد، پارک‌های فنّاوری و صندوق‌های توسعه فنّاوری؛ عدم وجود یا ضعف نهادهای مؤثر برای ارتباطات و شبکه‌سازی در درون نظام نوآوری مانند اتحادیه‌ها و اصناف؛ عدم ارتباط اثربخش نهادهای مؤثر مانند سازمان صداوسیما، سازمان بسیج و وزارت آموزش و پرورش در آگاهی‌رسانی، تبلیغ و ترویج صنایع فرهنگی.fa_IR
dc.format.extent904
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگیfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگfa_IR
dc.subjectصنایع فرهنگیfa_IR
dc.subjectنظام نوآوریfa_IR
dc.subjectتحلیل ذی‌نفعانfa_IR
dc.subjectنگاشت نهادیfa_IR
dc.titleآسیب‌شناسی سیستماتیک نظام نوآوری صنایع فرهنگی کشور؛ کاربرد «نگاشت نهادی» و «تحلیل ذی‌نفعان»fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری آینده‌پژوهی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشورfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد مرکز تحقیقات سیاست علمی کشورfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مرکز تحقیقات سیاست علمی کشورfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue41
dc.citation.spage7
dc.citation.epage44


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد