مرور دوره 11, شماره 41 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
-
تحلیلی بر توانایی همدلی قومی ـ فرهنگی در کلانشهر تهران
(دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی, 2018-05-22)پژوهش حاضر با هدف بررسی توانش همدلانه قومی ـ فرهنگی در کلانشهر تهران انجام گرفت. جامعه آماری این پژوهش 156990 نفر از شهروندان پنج منطقه در پهنه جغرافیایی کل شهر تهران بود. حجم نمونه برابر 553 نفر برآورد و به روش طبقهای ...
-
تأملی در وضعیت مطالعه دانشجویان با تأکید بر نقش خانواده و دانشگاه؛ مطالعه موردی سه دانشگاه دولتی
(دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی, 2018-05-22)موضوع این نوشتار تحلیل وضعیت مطالعه دانشجویان سه دانشگاه تهران، خوارزمی و شهیدبهشتی است. به اینمنظور 440 نفر از دانشجویان دانشگاههای یادشده بهشیوه تصادفی ساده انتخاب شدند. چارچوب تحلیلی مقاله برپایه نظریه ابرتابع چلبی ...
-
آینده فعالیتهای رسانههای غرب در مواجهه با اسلام با تأکید بر سینمای هالیوود
(دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی, 2018-05-22)با ظهور انقلاب اسلامی ایران و گرایشهای عمیق اسلامی در سطح دنیا بهخصوص پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و زوال مارکسیسم، «اسلام» از گسلهای اساسی در برابر هژمونی ایالاتمتحده، شناخته و معرفی شده است. همزمان با طرح مسئله ...
-
تحلیل جامعهشناختیِ بیگانگی دانشگاهی؛ مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه مازندران
(دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی, 2018-05-22)بیگانگی تحصیلی یا دانشگاهی بهعنوان یکی از اشکال بیگانگی، اصطلاحی برای توضیح جدایی دانشجویان از فرایند یادگیری و تجربه منزوی بودن از یک گروه تحصیلی یا دانشگاهی است که شخص باید به آن تعلق داشته یا درگیر آن باشد. هدف تحقیق ...
-
ده سال با راهبرد فرهنگ؛ نمایه موضوعی و الفبایی مقالات 40 شماره منتشرشده
(دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی, 2018-05-22)با انتشار شماره 40 در زمستان سال گذشته، فصلنامه راهبرد فرهنگ دهساله شد. دستاندرکاران نشریه در این مدت تلاش داشتند با دقتنظر همهجانبه در ابعاد محتوایی و شکلی و با برقراری ارتباط گسترده و مؤثر با اساتید و پژوهشگران ...
-
آسیبشناسی سیستماتیک نظام نوآوری صنایع فرهنگی کشور؛ کاربرد «نگاشت نهادی» و «تحلیل ذینفعان»
(دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی, 2018-05-22)صنایع فرهنگی به خلق، تولید و تجاریسازی مضامین دارای ماهیت فرهنگی در قالب کالا یا خدمات اشتغال دارند و مواردی مانند نشر، سینما، اسباببازی و مد و لباس را در بر میگیرند. منظور از نظام نوآوری صنایع فرهنگی، شبکهای از نهادهای ...
-
مصرف و هویت: مطالعه مردمشناختی جوانان بازاری شهر بانه
(دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی, 2018-05-22)تجارت مرزی در مناطق کُردنشین بهواسطه موقعیت مرزی و گسترش بازارهای جهانی رشد قابل توجهی پیدا کرده است. بهدلیل رشد چشمگیر و فزاینده فضاهای تجاری در میدان مورد مطالعه، در بیست سال اخیر، شهر مرزی بانه به شهر پاساژها معروف ...
-
تجربه پیادهروی مقدس؛ معنای دوگانه معنوی ـ دنیوی در تجربه سفر پیاده زائرین به مشهد در ایام شهادت امام رضا(ع)
(دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی, 2018-05-22)هدف این مطالعه بیان روایت تجربه زیسته سفر پیاده زائرانی است که زیارت را بهصورت پیادهروی به مشهد مقدس انتخاب نمودهاند. با استفاده از روش کیفی و مصاحبه نیمهساختاریافته با 17 زائر حرم مطهر امام رضا(ع) که تجربه پیادهروی ...



