برساخت تفسیری تجربه زیسته خیّران مدرسهساز؛ (مورد مطالعه: خیّران مدرسهساز مشهد)
(ندگان)پدیدآور
رضویزاده, ندامحمدپور, احمدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
طی دو دهه اخیر، خیّران مدرسهساز بهعنوان بخشی از بدنه جامعه با مشارکت مالی نیکوکارانه خود بهتوسعه فضاها و امکانات آموزشی همت گماشتهاند. این مطالعه به بررسی معانی و تفسیرهای خیّران از عمل مدرسهسازی پرداخته است. این پژوهش به روش مردمنگاری، با تکنیک مصاحبه و با روش تحلیل نظریه زمینهای به برساخت فرایندها، تعاملات و پیامدهای مدرسهسازی خیّران پرداخته است. «جهتگیری مشارکتی نیکوکارانه» مقوله هسته نظریه زمینهای ارائه شده است که مجموعهای از بسترهای موجود، استراتژیهای عاملان و پیامدهای استراتژیهای اتخاذ شده را یکپارچه کرده است.
کلید واژگان
مشارکتخیّران مدرسهساز
برساخت تفسیری
نظریه زمینهای
مشهد
شماره نشریه
1110تاریخ نشر
2010-11-221389-09-01
ناشر
دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگیسازمان پدید آورنده
عضو گروه پژوهشی علوم اجتماعی جهاد دانشگاهی مشهداستادیار جامعهشناسی دانشگاه بوعلیسینا همدان




