نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorلطیفی, میثمfa_IR
dc.contributor.authorسعدآبادی, حسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:17:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:17:20Z
dc.date.available1399-07-08T19:17:20Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:17:20Z
dc.date.issued2015-02-20en_US
dc.date.issued1393-12-01fa_IR
dc.date.submitted2016-05-25en_US
dc.date.submitted1395-03-05fa_IR
dc.identifier.citationلطیفی, میثم, سعدآبادی, حسن. (1393). پژوهشی پدیدارشناسانه برای فهمِ جوهره مدیریت جهادی. فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ, 7(28), 91-122.fa_IR
dc.identifier.issn2008-3696
dc.identifier.urihttp://www.jsfc.ir/article_15082.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/63335
dc.description.abstractجریان انقلاب اسلامی و رویدادهای پس از آن، به شکل‌گیری نوعی رفتار، فرهنگ و سبک مدیریت سازمانی منجر شد که بعدها به‌عنوان کار و مدیریت جهادی تعبیر گردید. بدیهی است که بی‌توجهی به جوهره اصلی و عامل حیاتی اندیشه جهادی، باعث انحراف یا سوء برداشت از آن گردد. هدف این پژوهش، فهم جوهره این پدیده نوظهور و شناخت تفاوت‌های مبنایی آن با سایر پدیده‌های مشابه است. از این‌رو، پژوهش حاضر با استفاده از روش پدیدارشناسی تفسیری، به بررسی و تحلیل بیش از 60 مورد از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در موضوع جهاد پرداخته است. بر اساس یافته‌های این پژوهش، تمایز محوری فعالیت‌های جهادی در قالب ایمان به غیب، معنادار است و کسب و تقویت آن از طریق تقوا ممکن می‌باشد. ریشه اثرگذاری مدیریت جهادی به روح عرفانی و معنوی فرد برمی‌گردد و در نهایت، ماهیت مدیریت جهادی بر مبنای مبارزه تعریف می‌شود و بر دو رکن اساسی «کوشش فراوان» به همراه «مقابله با موانع موجود» در مسیر دستیابی به پیشرفت و تمدن اسلامی قوام یافته است. درک صحیح از ماهیت مدیریت جهادی می‌تواند منجر به شکل‌گیری فرهنگ جهادی با ابعادی مانند استفاده از ظرفیت‌ها، مقابله با مانع‌ها و محدودیت‌ها و نیز ارائه نمونه‌ها و اسوه‌ها ‌گردد. توفیق در اجرای این سبک از مدیریت، منجر به پیامدهایی از جمله ایجاد نشاط و امید در سازمان، دستیابی سریع‌تر به هدف، تقویت ساخت درونی، چشیدن طعم عزت و رسیدن به پیشرفت و تمدن‌ خواهد شد.fa_IR
dc.format.extent614
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگیfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگfa_IR
dc.subjectنظریه‌های مدیریتfa_IR
dc.subjectسبک‌های مدیریتfa_IR
dc.subjectمدیریت جهادیfa_IR
dc.subjectمدیریت اسلامیfa_IR
dc.subjectدفاع مقدسfa_IR
dc.subjectپدیدارشناسیfa_IR
dc.titleپژوهشی پدیدارشناسانه برای فهمِ جوهره مدیریت جهادیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق علیه‌السلامfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس‌ارشد معارف اسلامی و مدیریت صنعتی دانشگاه امام صادق علیه‌السلامfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue28
dc.citation.spage91
dc.citation.epage122


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد